امروز یکشنبه (۲۷ اسفند) مناطقی از شمال شرق بارش‌ را به شکل رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد تجربه می‌کنند و سایر مناطق کشور جوی آرام دارند. دوشنبه (۲۸ اسفند) سامانه بارشی بعدی از سمت غرب به کشور وارد می‌شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «با ورود سامانه بارشی جدید ابتدا شاهد بارش در نوار غربی کشور خواهیم بود. به تدریج شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و نیمه غربی سواحل خزر را در برمی‌گیرد. بارش در روز دوشنبه (۲۸ اسفند) در شمال خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار است.»
کبری رفیعی افزود: «سه‌شنبه (۲۹ اسفند) بارش‌ها در مناطقی که گفته شد تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها نیمه غربی و مناطقی از شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد. در ایلام، لرستان، خوزستان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه و غرب کردستان بارش‌ها سنگین پیش‌بینی شده‌است و شامل هشدار سطح نارنجی می‌شود و مخاطراتی را به همراه دارد.»
هشدار قرمز برای استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند) صادر شده‌است.
رفیعی در توضیح بیشتر درباره وضعیت هشدار قرمز تاکید کرد: «این هشدار اقدامات فوری و همه‌جانبه را می‌طلبد، زیرا خسارت‌ها گسترده خواهد بود و مخاطراتی را به همراه دارد.»
به گفته او، مخاطره‌ها به حدی است که سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر به شکل گسترده، سرریز شدن سدها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر و تعطیلی فعالیت‌های عمرانی را می‌شود. خسارت به برخی از زیر ساخت‌ها مثل خطوط انتقال برق و تخریب سازه‌هایی که در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار دارند و همین‌طور تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید نیز متحمل است که توجه و احتیاط هموطنان را می‌طلبد.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه (۱ فروردین ۱۴۰۳) از کشور خارج می‌شود. سه‌شنبه(۲۹ اسفند) در نیمه شرقی کشور و چهارشنبه (۱ فروردین ۱۴۰۳) در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب و جنوب غرب وزش باد شدید خواهد بود. سه‌شنبه(۲۹ اسفند) آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.»
تهران امروز یکشنبه (۲۷ اسفند) بارندگی ندارد، اما وزش باد شدید را در برخی ساعات روز تجربه خواهد کرد.
بیشینه دمای تهران به ۲۱ درجه سانتی گراد و کمینه دما به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
وضعیت بارندگی در تهران از دوشنبه تا چهارشنبه ، روز اول عید

کد خبر 839579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    3 3
    الحمدلله خیر هست ان شاءالله باید اطلاع رسانی شود...
  • شهروند IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    باران برکت است انشالله دولت هم مورد را مدیریت می کند