یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
۱ نفر

مرکز داده و ارائه‌دهنده ارتباطات آفریقای غربی با نام MainOne گفت که قطعی اینترنت که در اوایل هفته جاری در غرب و مرکز آفریقا رخ داد، به‌دلیل قطع‌شدن سیستم کابلی زیردریایی بوده است.

کابل اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، MainOne که متعلق به اپراتور مرکز داده Equinix است، درباره این اتفاق گفت که یک حادثه خارج از این مرکز منجر به قطع‌شدن سیستم کابلی آن در اقیانوس اطلس، در امتداد سواحل غرب آفریقا شد. کشف علت قطعی گسترده اینترنت در این منطقه، دخالت انسانی در این حادثه را رد کرد.

قطعی بزرگ اینترنت روز پنجشنبه غرب و مرکز آفریقا را تحت‌تأثیر قرار داد و اپراتورهایی که کابل‌های زیردریایی متعدد داشتند، گزارش این خرابی را اعلام کردند. مرکز داده MainOne طی بیانیه‌ای گفت: «تحلیل اولیه ما نشان می‌دهد که نوعی فعالیت لرزه‌ای در بستر دریا منجر به شکسته‌شدن کابل شده است.

این بیانیه می‌افزاید که وقتی کابل حین تعمیر بازیابی شود، داده‌های بیشتری به‌دست می‌آورند. در این بیانیه آمده است: «با توجه به فاصله از خشکی و عمق کابل در حدود ۳کیلومتر در نقطه گسل، هر نوع فعالیت انسانی اعم از دخالت لنگر کشتی، ماهیگیری، حفاری و غیره برای این قطعی منتفی شده است.

کابل‌های زیر دریایی، سیم‌های بلندی هستند که برای انتقال سیگنال‌های مخابراتی در بستر دریا تعبیه می‌شوند. این کابل‌ها از صدها رشته نازک سیم تشکیل شده است که الیاف نام دارند. این کابل‌ها بیش از ۱۵۰سال است که استفاده می‌شود. کابل‌های زیر دریا رگ حیات دنیای متصل مدرن هستند.

بیشتر بخوانید:

تقریبا هر کاری که ما در اینترنت‌ یا با تلفن انجام می‌دهیم مانند تماس، پیام کوتاه، اجرای یک برنامه نرم‌افزاری به کمک یک کابل زیر دریا، انجام می‌شود.

کد خبر 839621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha