یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر استرالیا متهم شد از سمتش برای کمک به یک فروشنده خودروهای کارکرده و حمایت از وین سوان، وزیر خزانه‌داری در برابر تحقیق و تفحص پارلمانی به خاطر معامله با وی سوءاستفاده کرده است.

خبرگزاری آلمان از سیدنی گزارش داد، مالکلم ترنبال، رهبر حزب مخالف کارگر کوین رود (Kevin Rudd) را متهم کرد خواستار رفتار ویژه با جان گرانت، دوست و همسایه‌اش شده است. ترنبال، سوان را متهم کرد که به گرانت کمک کرده برای شرکتش حمایت مالی دولت جذب کند.

بدین ترتیب رود ممکن است این هفته در پارلمان استرالیا با گزینه قربانی کردن سوان مواجه شود تا بدین ترتیب آسیب به دولتش را محدود کند یا افزایش تنش‌ها را به جان خریده و خزانه‌دارش حمایت کند.

سخت‌ترین آزمون فعالیت 18 ماهه رود متمرکز بر ایمیلی است که از دفتر نخست‌وزیر به گودوین گریچ، مقام ارشد وزارت خزانه‌داری ارسال و خواستار کمک مالی برای گرانت شده است.

گرانت هفته پیش به پارلمان گفت دریافت این ایمیل را به خاطر دارد، اما در جستجوی فایل‌های خزانه‌داری و دفتر نخست‌وزیری چنین فایلی پیدا نشد.

رود تاکید دارد چنین ایمیلی موجود نیست و از ترنبال خواسته در صورتی که پیدا نشود، استعفا دهد. اما ترنبال می‌گوید موجودیت چنین ایمیلی بی‌اهمیت است.

ترنبال از سوان خواسته به خاطر دروغ گفتن به پارلمان استعفا دهد. وی گفت اگر رود به حمایت از سوان ادامه دهد، هر دو آنها باید بروند.

ترنبال روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت "آنچه آقای رود انجام می‌دهد، پیگیری استفاده از موضوع این ایمیل برای منحرف ساختن توجه مردم استرالیا از این واقعیت است که خزانه‌داری او بی‌تردید پارلمان را گمراه کرده است. هیچ شکی در این باره نیست."

کد خبر 83941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز