حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی به همشهری آنلاین گفت: از ابتدای انقلاب همواره این مسئله بوده است که آنجا که حق مردم و حق قوا به میان آمده است، نظام ترجیح داده تا حق مردم را محترم بشمارد.

حسن نوروزی، نماینده مجلس

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در جریان پرونده قضایی فرزندانش از مسئولیت خود استعفا داد و رئیس قوه قضاییه نیز با این استعفا موافقت کرد. درباره این اقدام و آثار آن در افکار عمومی و مبارزه با فساد در کشور با حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و مقام سابق قضایی کشور گفت‌وگو کردیم.

انتشار خبر پرونده قضایی فرزندان معاون اول قوه قضاییه و استعفای صورت گرفته چه تاثیری در اعتماد مردم به جدی بودن نظام در مبارزه با مفاسد دارد؟

به هر حال این امری است که رخ داده و ایشان هم استعفا کردند. ایشان خودشان هم قاضی هستند، اشتباهی رخ داده و از سهل‌انگاری ما مسئولان است. بنابراین خود مسئول باید همان روز اول استعفا می‌دادند ولی حالا هم که استعفا دادند به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این اقدام باعث شود ریشه مفاسد در کشور ما خشکانده شود، چون مفاسدی که رخ می‌دهد، قسمت زیادی از آن از وابستگان آنها و سهل‌انگاری‌شان است. این سهل‌انگاری‌ها باعث این مفاسد می‌شود.

آیا این برخوردها امر غیرمترقبه‌ای است؟ قوه قضاییه به‌صورت دوره‌ای گزارش‌هایی درباره برکناری قضات متخلف منتشر کرده است.

مهم این است که نظام مصمم است به مبارزه خودش با مفاسد ادامه دهد. یک زمان مشکل مربوط به دولت بود و آقای قطب‌زاده وزیر امور خارجه وقت ما بود و اعدام شدند. آقای کرباسچی شهردار تهران توسط خود آیت‌الله اژه‌ای رئیس قوه قضاییه محاکمه شد. مهم این است که نظام ما مماشاتی نسبت به هیچ کدام از قوای سه‌گانه مقننه، مجریه و قضاییه ندارد. از ابتدای انقلاب همواره این مسئله بوده است که آنجا که حق مردم و حق قوا به میان آمده است، نظام ترجیح داده تا حق مردم را محترم بشمارد.

در شبکه‌های اجتماعی اتفاق اخیر را دال بر فساد سیستمی عنوان می‌کنند. شما معتقد به فساد سیستمی هستید؟

خیر. بنده به فساد سیستمی معتقد نیستم. اعتقاد من این است که نظام همیشه حق را به مردم می‌دهد و وقتی خطاهایی که احیانا از سوی مسئولان یا وابستگان‌شان رخ می‌دهد، به مردم توجه می‌کند و از نیروی خودش عبور می‌کند.

کد خبر 839069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    2 0
    جناب نوروزی انشاالله که بفکر معیشت مردم هم باشید .برق با آن گران شدن طاقت فرساش دم عیدی اخطار داده تا فردا بدهی برق مصرفی پرداخت نشود .انشعاب برق قطع میشود .بدهی قبلی ندارم لطفا" توجیه نکنید . افسوس خیلی چیزها را نمیشه نوشت .
  • بازنشسته IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    2 0
    واقعا بفرمایید اگر نظر شما این است پس اینهمه تورم و فاصله اجتماعی از کجا بوجود آمده؟