به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و فعالین صنعت پرورش طیور با توجه به وضعیت مناسب تولید و عرضه مرغ، قیمت مرغ در ایام عید و ماه مبارک رمضان تغییر نخواهد کرد.

بازار مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، بازار مرغ در آستانه سال جدید آرام است و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها هم رو به کاهش است. در حالی که امسال قیمت مرغ تا بالای ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در برخی قصابی‌ها به ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان هم رسید، در روزهای منتهی به سال جدید قیمت‌ها کاهشی شده و قیمت هر کیلوگرم مرغ به طور میانگین در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران در محدوده ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان تثبیت شده است.
وضعیت تولید مطلوب است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران در مورد وضعیت تولید مرغ به همشهری می‌گوید: در بخش تولید فعلا شرایط مطلوب است و جوجه‌ریزی طوری صورت گرفته که ما نه فقط برای عید، بلکه برای فروردین و اردیبهشت هم هیچ نگرانی برای تامین بازار گوشت مرغ نخواهیم داشت.

علی ابراهیمی با اشاره به وضعیت مناسب جوجه‌ریزی در ماه‌های پایانی سال بیان می‌کند: جوجه‌ریزی آذرماه تقریبا ۱۴۴ میلیون قطعه بود. جوجه‌ریزی در ماه‌های دی و بهمن هم هر کدام ۱۵۲ میلیون قطعه بود که این اعداد در طول تاریخ پرورش طیور کشور بی‌سابقه است و می‌شود گفت بی‌نظیر بوده بر این اساس فعلا تا اردیبهشت‌ماه هیچ کمبودی در بازار گوشت مرغ رخ نخواهد داد.

او در مورد قیمت مرغ زنده درب مرغداری هم بیان می‌کند: طبق ابلاغیه‌ای که صادر شده است کف قیمت مرغ درب مرغداری به عنوان قیمت حمایتی ۵۸ هزار تومان اعلام شده است اما این اعداد نمی‌تواند ثابت باشد و قیمت‌ها به مواد اولیه پرورش مرغ مانند دان و خوراک مرغ وابسته است که روی قیمت تمام شده آن تاثیر می‌گذارد.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در این موقع از سال یکی از مشکلات کشور کمبود مرغ بود اما امسال اینگونه نیست و مرغ به وفور در حال تولید است، ادامه می‌دهد: با این وجود باید مراقبت کرد که وقتی قیمت‌ها پایین می‌آید مرغداران ضرر نکنند تا توان تولید دچار اِشکال نشود اما فعلا با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته به لحاظ عرضه هیچ مشکلی در بازار نیست.

بیشتر بخوانید:

ماهی شب عید چند؟ | قیمت ماهی در این بازار ارزان تر از همه جاست

هر کیلو مرغ چند؟

رصد قصابی‌های شهر تهران نشان می‌دهد در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها به قیمت ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین، هر کیلو سینه مرغ ۱۷۵ تا ۱۸۰ هزار تومان، هر کیلو فیله مرغ هم ۲۰۵ تا ۲۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود. علاوه بر قصابی‌ها، عرضه گوشت مرغ گرم و منجمد در میادین میوه و تره‌بار با قیمت تنظیم بازاری در حال توزیع است و طبق اعلام مسئولان جهاد کشاورزی این روند عرضه تا پایان ماه مبارک همچنان ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر در میادین میوه و تره‌بار هر کیلو مرغ تازه به قیمت ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. هر کیلو ران بدون پوست و دنبالچه ۱۱۲ هزار تومان؛ هر کیلو مغز ران بدون پوست و استخوان ۱۱۷ هزار تومان؛ هر کیلو سینه با استخوان ۱۲۴ هزار تومان؛ سینه بدون استخوان (شنیتسل) ۱۵۶ هزار تومان؛‌ و هر کیلو فیله ۱۸۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت مرغ بیشتر نمی‌شود

با توجه به وضعیت مساعد تولید، قیمت مرغ در ایام عید و ماه رمضان گران نخواهد شد. چرا که اوایل هفته جاری مجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور از صادرات ۵ محموله گوشت مرغ به کشور عراق خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر میزان جوجه‌ریزی‌ مرغداری‌هاش کشور به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه در ماه رسیده و قرار است از ابتدای سال آینده این میزان به ۱۷۰ میلیون قطعه افزایش یابد. مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی هم در صحبت‌هایی با بیان اینکه قیمت مرغ در یک ماه اخیر تغییری نداشته است، گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در ایام پایانی سال و ماه رمضان تغییری نداشته باشد.

کد خبر 839034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 1
    اگه گوشت مرغ در سوپر ها یا فروشگاه های پروتئینی دیده می‌شود. علت آن گرانی و خالی بودن جیب ملت هست .
  • FR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    همه میدونند ایرانی پولدار هست با نگاه به پیش خرید سکه و ... خود تحقیری کافیست