کریستیانو رونالدو در شبی که تیم النصر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد به یک رکورد جالب رسید.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، سرانجام گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال به‌کار النصر نیامد و این تیم عربستانی در بازی برگشت مقابل العین امارات از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. با وجود پیروزی ۴بر۳ النصر در این بازی و با توجه به شکست یک بر صفر در دیدار رفت، بازی به پنالتی کشیده شد و فقط رونالدو که دقیقه ۱۱۸از روی نقطه پنالتی گل چهارم را به ثمر رسانده بود، پنالتی آخر مسابقه را هم گل کرد ولی بروزوویچ، الکس تلس و اوتاویو پنالتی‌های خود را از دست دادند. رونالدو یک موقعیت ریباند دروازه خالی را هم در این بازی از دست داد.

از فصل آینده قرار شده هر باشگاه عربستانی مجاز به جذب ۱۰بازیکن خارجی باشد. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در اقدامی عجیب اعلام کرده تعداد بازیکنان مجاز خارجی در هر بازی برای تیم‌های حاضر در رقابت‌های قاره‌ای بستگی به قوانین داخلی کشورها خواهد داشت. یعنی فصل آینده تیم‌های ایرانی باید با عربستانی‌هایی که تنها یک بازیکن این کشور را در ترکیب خود دارند و منتخب ستارگان جهان هستند، بازی کنند. اما حذف النصر مقابل العین بی‌ستاره نشان داد پول زیاد هم خوشبختی نمی‌آورد و در فوتبال ملاک‌های دیگری هم وجود دارد وگرنه منچسترسیتی یا پاری‌سن‌ژرمن هر سال همه جام‌ها را درو می‌کردند.

رونالدو در این بازی یک پنالتی گرفت که خودش آن را گل کرد، یک موقعیت بزرگ از دست داد، ۳موقعیت خلق کرد و ۱۳شوت زد. او نمره‌ای عالی گرفت اما چه فایده که تیمش حذف شد. سال‌ها مسی را مسخره و از او در اروپا به‌عنوان یک بازنده یاد می‌کردند. او مقابل لیورپول، بایرن، رم، پاریس و رئال‌مادرید حذف شد و در بیشتر موارد کام‌بک خورد. کریستیانو رونالدو هم که ژن برنده دارد، در سال‌های اخیر مدام از همه رقابت‌های اروپایی حذف شده است؛ جام‌های جهانی، یورو، مقابل لیون، پورتو، آژاکس، اتلتیکو و العین. او در این فصل هم نمی‌تواند النصر را به جامی مهم برساند چون در عربستان قهرمانی الهلال تقریبا قطعی است و این تیم شکست‌ناپذیر پایین نخواهد آمد. در آسیا هم که همه‌چیز از دست رفته است.

رونالدو در لیگ قهرمانان آسیا: ۸بازی، ۶گل، ۲پاس گل، یک گل یا پاس‌گل در هر بازی. او مقابل پرسپولیس موفق به ثبت گل یا پاس‌گل در ۲بازی رفت و برگشت نشد.

او با این گل باز هم به یک رکورد رند دیگر رسید؛ ۷۵۰گل باشگاهی.

عملکرد کریستیانو با پیراهن النصر در همه رقابت‌های فصل: ۳۸بازی، ۳۵گل، ۱۱پاس گل، بهترین گلزن لیگ عربستان، ۳بار جایزه بهترین بازیکن‌ ماه لیگ عربستان.

تعداد گل‌های کریستیانو رونالدو بعد از ۳۰سالگی از تعداد گل‌های همه عمر رونالدو نازاریو عبور کرد؛ ۴۱۵به ۴۱۴گل.

دفاع النصر افتضاح است. آنها در ۴بازی اخیر در همه رقابت‌ها ۱۱گل دریافت کرده‌اند. النصر با این دفاع و این باخت فرصت حضور در جام‌جهانی باشگاه‌ها با فرمول جدید را که قرار است سال۲۰۲۵ برگزار شود از دست داد. هواداران النصر با داغ کردن هشتگ مرتبط خواهان اخراج کاسترو از سمت مربیگری این تیم شدند.

کد خبر 838961
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha