جوادنصرتی: محققان که به‌صورت اتفاقی در یک آزمایش به راهکاری برای مقابله با سرطان پروستات دست پیدا کرده‌اند امیدوارند با استفاده از آن به روش مناسبی برای مهار این بیماری برسند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در این آزمایش‌ دانشمندان متوجه شدند که مصرف دارویی به نام ایپیلیموباب به قدری تومورهای سرطانی را کوچک کرده است که جراحان موفق شدند تومورها را در یک عمل جراحی از بدن بیماران خارج کنند.

دانشمندان آمریکایی پس از مشاهده تاثیر این دارو در این بیماران، می‌خواهند آزمایش دیگری را با دوز بالاتری از دارو میان 108 بیمار دیگر انجام دهند.

بیماری پروستات در صورتی که به مراحل پیشرفته برسد، به سختی قابل درمان است و راه‌های درمانی بسیار کمی برای مقابله با آن وجود دارد. در این مرحله دیگر امکان جراحی و خارج ساختن تومورها وجود ندارد و معمولا از هورمون‌درمانی استفاده می‌شود تا با کوچک‌کردن اندازه تومورها، بیماران برای جراحی آماده شوند.

در این تحقیق  مشخص شده که استفاده از داروی ایپیلیموباب به‌صورتی باورنکردنی به کوچک‌شدن تومورها کمک می‌کند و می‌تواند به جراحان برای بیرون آوردن تومورها کمک کند.
دکتر اویگن کوون از مایوکلینیک که این تحقیق را انجام داده است می‌گوید: جراحان پیش‌تر هرگز چنین موردی را مشاهده نکرده‌بودند و ما واقعا از نتایج استفاده از این دارو غافلگیر شده‌ایم.

این تیم تحقیقاتی می‌خواهد به‌زودی تحقیق خود را با استفاده از دوز بالاتری از دارو در بیماران جدیدتری آغاز کند و درصورت نتیجه دادن این تحقیق، آن‌را به‌صورت گسترده در بیمارستان‌های دیگر اعمال کند

کد خبر 83885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز