سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (سه‌شنبه) درباره آخرین تحولات مرتبط با تکاپوی میانجیگران برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، تحقق چنین توافقی را در شرایط فعلی دور از دسترس ارزیابی کرد.

ماجد الانصاری

به گزارش همشهری‌آنلاین، به نقل از رسانه های عربی، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در این باره اعلام کرد: ما به توافق آتش‌بس در غزه نزدیک نیستیم اما همچنان خوش‌بین هستیم.

وی تاکید کرد: نه برای آتش‌بس کوتاه‌مدت چندروزه، بلکه با هدف آتش‌بس پایدار در غزه تلاش می‌کنیم.

الانصاری ادامه داد: قطر به‌عنوان میانجی در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، بر هیچ طرف فشاری اعمال نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر همچنین تصریح کرد: مذاکرات ادامه دارد و با حلول ماه مبارک رمضان سرعت گرفته است.

الانصاری در این باره اضافه کرد: روی نقش آمریکا برای اعمال فشار بر اسرائیل در مذاکرات حساب می‌کنیم. ما همچنان خواستار باز کردن گذرگاه‌های زمینی برای ورود کمک‌ها به غزه بدون محدودیت هستیم.

شبکه «الجزیره» پنج‌شنبه ۱۷ اسفند به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: مذاکرات آتش‌بس در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافت و اسرائیل درخواست حماس برای آتش‌بس دایمی، خروج از نوار غزه و بازگشت بی‌قیدوشرط آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان را نپذیرفت.

منابع الجزیره گفتند: میانجیگران در قاهره تلاش کردند تا اختلافات میان حماس و اسرائیل را رفع کنند اما تلاش‌های آنها بی‌نتیجه بود.

در همین راستا، یک مقام جنبش حماس به «رویترز» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تمامی تلاش‌های میانجیگران را ناکام گذاشته است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست اطلاعاتی - نظامی خود در عملیات طوفان الاقصی و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد خبر 838802
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    20 3
    نگرانی نداره .اسماعیل هنیه و اسامه حمدان و دیگر رهبران حماس که جاشان امنه .مردم عادی هم که بود و نبودشان فرقی نداره .
  • ناشناس IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    7 7
    لعنت خداوند بر تمامحکام خود فروخته عرب
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      10 1
      حکام حماس که تو بهترین هتل تو قطرند.
  • سیامک IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    3 8
    اسرائیل اگر جرآت می‌کرد به لبنان حمله کند ببین ایران چه بلائی به سراسرائیل می‌آورد
  • محسن IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 5
    بی غیرت ترین انسانهای معاصر حکام عرب خلیج فارسند
  • مسعود حبیبی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    10 8
    ببخشید البته فقط جهت یادآوری برخی از افراد که‌ فکر می کنند اسماعیل هنیه آدم بی دردی هست این‌رو میگم و اونهم اینکه اسماعیل هنیه 18نفر از خانواده خود و اقوام نزدیک رو در راه مقاومت از دست داده و داغ شهادت آنها و سایر شهدای همرزمش بخصوص اصحاب‌ و یاران و دوستانش را در سینه دارد .
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    5 1
    بجز دردسر هیچ کمکی به غزه نکرده
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 3
    اگه اعراب جرات میکرد این خونخوارها اینقد پررونمیشدن مقصراصلی سران اعرابه بی غیرتا دارن هم زبونتان هم دینتان ازهمه مهمتر همسایتان تکه تکه میشن شماها شترشکم پرکوفت میکنیدو حرف از مذاکره میزنید خاک برسرتان مرزهاروبازکنید تا برادران مسلمان بریزند روسراسرایل خونخار دیگه موقع نابودی اسراییل ظلم تاکی ؟
  • Aadam IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    بیچاره قطر تا کی میتونی رضایت دو طرف رو جلب کنی آخرش باید بکشی یک طرف