این تفاهم‌نامه که در تاریخ 21 اسفند 1402 در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران امضا شد به دنبال تقویت ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه، در جهت حمایت از تولید علم توسط پژوهشگران جوان جامعه است.

image-20240312113326-1.jpeg

با نگاهی به آینده و در راستای دستیابی به اهداف بلند مدت علمی-پژوهشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی ایران به ریاست عبدالرضا پازوکی و داروسازی دکتر عبیدی به مدیر عاملی سید امیر رضویان و کوبل دارو به مدیر عاملی امیر هاشمی مشکینی، به نمایندگی از گروه کوبل به مدت 2 سال منعقد شد. اقداماتی جهت تبیین دانش فنی پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مورد توافق طرفین، حمایت پایان‌نامه‌های تحصیلی با موضوعات کاربردی در مقطع دکترای حرفه‌ای و تخصصی داروسازی، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک کوتاه مدت و سمینارهای تخصصی تنها بخشی از سرفصل‌های این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند. همچنین انجام بازدیدهای علمی متقابل، استفاده از کتابخانه و دسترسی به منابع و محتواهای علمی طرفین و نیز معرفی دانشجویان و فارغ التحصیلان مستعد و علاقه‌مند جهت کسب تجربه عملی در صنعت نیز در دستور کار این توافق قرار دارد.

عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در رابطه با این تفاهم‌نامه گفت: «امروزه در دانشگاه‌های نسل 3 و نسل 4 توجه ویژه‌ای به ارتباط بین صنعت و دانشگاه می‌شود. ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی ایران امیدواریم این همکاری با داروسازی دکتر عبیدی و شرکت کوبل دارو باعث ارتقای سطح علمی و فنی برای طرفین شده و گامی مهم در راستای توانمندسازی دانشجویان داروسازی برای جذب موثر به محیط‌های صنعتی این رشته باشد.»

گروه کوبل با دانشگاه علوم پزشکی ایران تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی امضا کرد

سید امیر رضویان، مدیر عامل داروسازی دکتر عبیدی، با تاکید بر اهمیت روش‌های علمی در تولید داروی با کیفیت گفت: «داروسازی دکتر عبیدی به عنوان عضوی از گروه کوبل همواره به دنبال حمایت از علم و روش‌های نوآورانه علمی است و مدت‌هاست که این راه را آغاز کرده است و برگزاری سالانه جایزه علمی عبیدی نیز در همین راستا است.»

در ادامه امیر هاشمی مدیر عامل شرکت کوبل دارو گفت: «همکاری‌های شرکت‌های دارویی با دانشگاه موجب تقویت پویایی و نگاه علمی در آنها و نیز توسعه نیروی انسانی توانمند برای پیشبرد اهداف نظام سلامت خواهد شد. در عین حال، انتقال تجربه همکاری با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه داروسازی به دانشجویان و محققین دانشگاهی، مسیر را برای تمرکز بیشتر آنها بر پروژه‌های پژوهشی کاربردی برای حل مشکلات میان مدت و بلند مدت صنعت هموارتر خواهد کرد.»

کوبل دارو و داروسازی دکتر عبیدی به عنوان دو عضو گروه کوبل همواره در مسیر راهگشایی توسعه سلامت گام برمی‌دارند. تفاهم‌نامه‌هایی از این دست گام ارزشمندی در جهت حمایت از توسعه علم و صنعت داروسازی کشور خواهد شد و ارتقای سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه را در بر خواهد داشت.

درباره داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی نخستین داروسازی ایران است که با بیش از هفتاد و هفت سال سابقه درخشان، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور محسوب می‌شود. داروسازی دکتر عبیدی به عنوان عضوی از گروه کوبل با رعایت دقیق عوامل موثر بر کیفیت دارو و ارائه راهکارهای درمانی مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامتی جامعه، همواره و در هر شرایطی در کنار همه ایرانیان بوده و خواهد بود.

گروه کوبل با دانشگاه علوم پزشکی ایران تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی امضا کرد

درباره کوبل دارو

شرکت کوبل دارو بیش از بیست سال است که با هدف تأمین داروهای مورد نیاز بیماران کشور در زمینه تولید، واردات، ثبت، بازاریابی و پخش انواع داروها فعالیت دارد؛ تمرکز اصلی این شرکت بر روی داروهای تخصصی از جمله قلبی عروقی، دیابت، شیمی‌درمانی، پرتونگاری، تنفسی، گوارشی، کلیوی، آنتی‌بیوتیک، مغز و اعصاب، ضد درد و واکسن است. همچنین کوبل دارو به عنوان عضوی از گروه کوبل با کسب توانایی و صلاحیت لازم موفق شده تا امتیاز تولید داروهای تخصصی در ایران را از شرکت‌های معتبر بین‌المللی دریافت کند و به تولید برساند.

کد خبر 838716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اخبار کسب و کار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha