بدون شک یکی از مهمترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران، احمدرضا عابدزاده است؛ دروازه‌بانی که هیچگاه در دربی پایتخت نباخت. اما یک سوال همیشه وجود دارد؛ آن هم اینکه عقاب آسیا اسنقلالی است یا پرسپولیسی؟

احمدرضا عابدزاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دربی صد و سوم پایتخت، چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود؛ دیداری که هیچگاه از اهمیت آن کاسته نشد و آنقدر حساس است که از روزها قبل از برگزاری دربی بازار کری‌خوانی هواداران و حتی بازیکنان و مربیان‌ سرخابی داغ است. در ۱۰۲ دربی گذشته که میان استقلال و پرسپولیس برگزار شده، چهره‌هایی بوده‌اند که به دلایل مختلف در یادها باقی ماندند. چهره‌هایی که حالا به نماد دربی پایتخت تبدیل شده‌اند. یکی از آنها احمدرضا عابدزاده است.

احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان تاریخ‌ساز فوتبال ایران که همچنان در ذهن مردم به عنوان یکی از عوامل صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی ۹۸ فرانسه نقش بسته است. او در دوره‌ای محبوب‌ترین چهره فوتبال ایران بود و همچنان هم نزد اهالی فوتبال محبوبیت زیادی دارد.

احمدرضا عابدزاده استقلالی است یا پرسپولیسی؟

عابدزاده هم در استقلال و هم در پرسپولیس بازی کرده و رکورد عجیبش نباختن در دربی‌های پایتخت است. او چه زمانی که دروازه‌بان استقلال بود و چه در دورانی که از دروازه پرسپولیس محافظت می‌کرد در دربی‌های پایتخت شکست نخورد تا از این حیث رکورددار باشد. عابدزاده در ۱۳ دربی بازی کرد که اولین حضورش در دربی با پیراهن استقلال در سال ۱۳۶۹ رقم خورد. تعداد گل‌های خورده او در این ۱۳ دربی تنها ۵ گل بوده و ۸ بار هم موفق به کلین‌شیت‌ در دربی‌های پایتخت شده است.

عابدزاده در برخی دربی‌ها هم جنجال‌آفرین بود. او در دربی سال ۱۳۷۳ که نیمه تمام ماند یکی از بازیکنانی بود که در درگیری‌های داخل زمین حضور داشت و به همین دلیل با محرومیت هم روبرو شد.

احمدرضا عابدزاده استقلالی است یا پرسپولیسی؟

سالهاست عابدزاده در سطح اول فوتبال ایران حضور ندارد؛ اما هر بار که نزدیک دربی می‌شود اهالی فوتبال یاد عابدزاده می‌افتند. هنوز هم برای هواداران استقلال و پرسپولیس این سوال مطرح است که عابدزاده طرفداری کدام تیم است؛ سوالی که این دروازه‌بان سابق فوتبال ایران هیچگاه به آن پاسخ روشنی نداد.

کد خبر 838581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    10 2
    کسانیکه از عابدزاده شناخت دارند میدانند که تمام وجود عقاب آسیا پرسپولیس است ودرپرسپولیس عقاب آسیا شناخته شد
  • رضا IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 2
    عقاب آسیااول استقلالی بود،من به خاطرعابدازاده استقلالی شدم
  • مصطفی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 7
    احمدرضا عابدزاده به وضوح اذعان کردن که استقلالی هست مصاحبش هم موجوده
  • میثم بقائی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 5
    تو برنامه نود خودش گفت پرسپولیسی هستش