رئیس جمهوری آمریکا به ظاهر صبر و طاقتش از نحوه رویکرد نخست وزیر اسرائیل در هدایت جنگ علیه حماس به سر آمده و با لحن تندتری نسبت به وی سخن می‌گوید.

بايدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، بایدن در تازه‌ترین اظهارات خود در این خصوص به صراحت گفته است که بنیامین نتانیاهو با سیاستی که نسبت به جنگ غزه در پیش گرفته، بیش از آنکه به اسرائیل کمک کند به این رژیم آسیب وارد می‌رساند.

اگرچه رئیس‌جمهوری آمریکا حق اسرائیل را برای دفاع از خود و حمله متقابل به حماس به رسمیت می‌شناسد، اما در عین حال اعلام کرده است که خواستار توجه بیشتر به «جان انسان‌های بی‌گناهی است که به دلیل اقدامات صورت گرفته از بین می‌روند.»

جو بایدن شامگاه شنبه ۹ مارس ۲۰۲۴ موضعی‌گیری قاطعانه‌تری نسبت به نوع عملکرد دولت کنونی در هدایت جنگ غزه داشت و نوک تیز انتقادهای خود را این بار به صورت آشکار به سوی بنامین نتانیاهو نشانه گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر آنکه نخست وزیر اسرائیل را فردی مضر و آسیب‌رسان برای مدیریت جنگ در کشورش خواند، در اظهاراتی «مبهم» از خط قرمزهایی سخن به میان آورد که ایالات متحده نسبت به تحولات جاری در غزه بر آن تاکید دارد.

آقای بایدن در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی ضمن اشاره به این موضوع که نخست وزیر اسرائیل «حق دفاع از اسرائیل و حمله نظامیان کشورش به حماس را دارد» تاکید کرد که با این حال لازم است بنیامین نتانیاهو «به جان انسان‌های بی‌گناهی که به دلیل اقدامات انجام شده از دست می‌روند، توجه بیشتری بکند.»

او سپس در این مصاحبه افزود: «به نظر من، نتانیاهو بیشتر از اینکه به اسرائیل کمک کند، به آن آسیب می‌رساند.»

خط قرمز «رفح»

خبرنگار ان‌بی‌سی در این مصاحبه از جو بایدن در خصوص «خط قرمزی» به نام رفح سوال کرد و اینکه آیا اسرائیل باید در حملات خود به غزه آن را مد نظر داشته باشد یا خیر؟

رئیس جمهوری دموکرات ۸۱ ساله در پاسخ به این سوال گفت: « بله این یک خط قرمز است.» وی بدین ترتیب به صراحت دولت اسرائیل را از اقدام نظامی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه که دست کم یک میلیون و سیصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده، بر حذر داشت.


جو بایدن اما در همین راستا تاکید کرد که همواره در کنار اسرائیل خواهد بود و دفاع از این کشور برای وی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

کد خبر 838177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha