مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

شبنم شکوریان: «بسیاری از تیم‌های خوب لیگ برتر والیبال به دلیل نداشتن حامی مالی ممکن است از لیگ کناره گیری کنند، متاسفانه ارگان‌هایی هم که به‌عنوان حامیان مالی مطرح می‌شوند کمتر به حمایت از بانوان می‌پردازند.»

این‌ها بخشی از صحبت‌های پروانه شریف‌زاده، سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن اصفهان است که با وجود قهرمانی در فصل گذشته به دلیل مخالفت مسئولان باشگاه از حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بازماند. او معتقد است بی‌توجهی مسئولان به لیگ والیبال بانوان موجب بی‌انگیزگی بانوان والیبالیست شده است و از سوی دیگر لیگ برتر بانوان کشور به دلیل نداشتن حامی مالی در خطر است.

اگرچه در سال‌های اخیر زنان ایرانی در بسیاری از رشته‌های ورزشی توانسته‌اند جواز حضور در مسابقات برون‌مرزی را به دست آورند و تا حدود زیادی نیز رشد کرده‌اند اما مشکلات مالی، نداشتن محل تمرین، بالا بودن هزینه‌های بسیاری از رشته‌های ورزشی و... موجب کناره‌گیری بسیاری از تیم‌های ورزشی بانوان از صحنه رقابت شده است و به نظر می‌رسد با توجه به نبودن حمایت‌کننده مالی، ورزش زنان در ایران در تنگنا قرار گرفته است.

مشکل بزرگ تیم‌های بانوان این است که اسپانسر ندارند و چون مسابقات پخش تلویزیونی ندارد، کمتر باشگاه و کارخانه‌ای تمایل دارد در ورزش بانوان سرمایه‌گذاری کند. این اتفاقی است که لیگ والیبال بانوان را به خطر انداخته است، فصل گذشته باشگاه سپاهان اصفهان و پتروشیمی تهران از ادامه حضور در لیگ برتر والیبال بانوان انصراف دادند

 و در حالی که تیم والیبال شهرداری اصفهان توانسته بود از لیگ دو به لیگ یک صعود کند، مسئولان تیم خواستار کناره‌گیری تیم از لیگ یک شدند. این درحالی است که به گفته مسئولان ورزشی، حقوقی که باشگاه‌ها به یک بازیکن مرد فوتبال می‌دهند، برای یک تیم لیگ برتری بانوان کافی است و باشگاهها با هزینه‌ای که برای یک تیم در لیگ‌های فوتبال می‌پردازند

 می‌توانند در تمام لیگ‌های ورزشی زنان سرمایه‌گذاری کنندپروانه شریف‌زاده سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن اصفهان در این ارتباط به همشهری استان‌ها گفت: به هیچ وجه نمی‌توان والیبال آقایان و بانوان را با یکدیگر مقایسه کرد چرا که بهترین بازیکن زن به مراتب کمتر از ضعیف‌ترین بازیکن مرد دستمزد می‌گیرد.

بانوان والیبالیست کشور در سال‌های اخیر با رشد و توسعه همگام بوده و نسبت به دوره‌های پیشین پیشرفت چشمگیری داشته‌اند به طوری که در گذشته بانوان در هیچ مسابقه خارجی و برون مرزی حضور نداشتند و فعالیت آنها در حوزه کشور خودمان بوده است اما اکنون ما شاهد حضور بانوان والیبالیست مستعد و علاقه‌مند در مسابقات مختلف برون‌مرزی و کسب مهارت و تجربیات فراوان آنان هستیم و بنابراین باید برای رشد و فراهم ساختن زمینه‌های موفقیت هرچه بیشتر این بازیکنان شرایط دستمزد و حقوق آنان را نیز افزایش دهیم و تبعیضی میان زنان و مردان والیبالیست کشور قائل نشویم.

شریف‌زاده با بیان اینکه تیم‌های حاضر در لیگ باید از امسال حامیان مالی خصوصی داشته باشند گفت: حضور بسیاری از تیم‌های خوب به دلیل نداشتن حامیان مالی در لیگ مشخص نیست و ارگان‌هایی هم که حامی مالی می‌شوند نسبت به آقایان بسیار کمتر به حمایت از بانوان می‌پردازند.

همشهری استانها

کد خبر 83810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز