یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
۱ نفر

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، قصد دارد لایحه‌ای را امضا کند که به شرکت چینی بایت دنس حدود ۶ ماه فرصت می‌دهد تا از اپلیکیشن محبوب ویدئوی کوتاه تیک تاک که توسط ۱۷۰ میلیون آمریکایی استفاده می‌شود، کنار برود؛ درحالی که رقیب او دونالد ترامپ نگرانی‌هایی را در مورد ممنوعیت این سرویس مطرح کرده است.

تیک تاک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد روز سه‌شنبه یا چهارشنبه در مورد لایحه سختگیری علیه تیک تاک رای‌گیری کند.

بایدن به خبرنگاران گفت: «اگر آنها لایحه را تصویب کنند، آن را امضا خواهم کرد.» این لایحه با نتیجه نامشخصی در سنا مواجه است؛ جایی که برخی از قانونگذاران می‌گویند که خواهان تغییر در قانون هستند.

دونالد ترامپ که به دنبال بازگشت به کاخ سفید در انتخابات نوامبر آینده است، مخالفت خود را با ممنوعیت TikTok ابراز کرد و در رسانه های اجتماعی گفت: "اگر از شر تیک‌تاک، فیسبوک و ... خلاص شوید، تجارت آنها را دو برابر می‌شود.» او افزود که نمی‌خواهد فیسبوک بهتر شود.

ترامپ پیش‌تر از متا، شرکت مادر فیسبوک پس از حذف دو پست خود در جریان شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به‌شدت انتقاد کرده بود. سپس حساب‌های کاربری او توسط متا بسته و سپس در فوریه ۲۰۲۳ باز شد.

بیشتر بخوانید:

کمپین ترامپ بلافاصله در مورد اینکه آیا او موضعی در مورد این قانون دارد یا خیر، اظهار نظر نکرد. متا پلتفرم نیز از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد. بر اساس سندی، وزارت دادگستری به کمیته انرژی و بازرگانی مجلس گفته است که یک لایحه واگذاری، به‌جای لایحه ممنوعیت تیک تاک، دولت را در موقعیت حقوقی قوی‌تری قرار خواهد داد.

کد خبر 838082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha