روزنامه ساندی تایمز گزارش داد، بوریس جانسون نخست وزیر پیشین انگلیس در ماه فوریه در سفری مخفیانه به کاراکاس با نیکولاس مادور رئیس جمهوری ونزوئلا درباره جنگ اوکراین و بهبود روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد.

مادورو و جانسون

به گزارش همشهری آنلاین، ساندی تایمز بامداد یکشنبه در گزارشی اختصاصی نوشت، جانسون ماه فوریه به همراه خانواده‌اش در کشور جمهوری دومینیکن در منطقه کارائیب در تعطیلات به سر می‌برد که با یک جت خصوصی راهی کاراکاس شد.

بر اساس این گزارش، سفر جانسون به کاراکاس در حالی انجام شد که محافل دیپلماتیک و اطلاعاتی غرب نگران احتمال حمایت تسلیحاتی ونزوئلا از روسیه بودند.

وی همچنین درباره شرایط عادی‌سازی روابط میان لندن و کاراکاس با مادورو گفت‌وگو کرد. انگلیس دولت فعلی مادورو را به رسمیت نمی‌شناسد.

دفتر جانسون اعلام کرد که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس از سفر وی به ونزوئلا مطلع بود و با «کالین دیک» سفیر انگلیس در کاراکاس نیز دیدار کرد.

یک سخنگوی جانسون اظهار کرد: وی بارها تصریح کرد که تا زمانی که ونزوئلا روند کامل دموکراسی را از سر نگیرد و به تمامیت ارضی همسایگانش احترام نگذارد، امیدی به عادی‌سازی روابط میان لندن و کاراکاس نیست.

وزارت خارجه انگلیس تایید کرد: این یک سفر خصوصی بود و بوریس جانسون در مسیر ونزوئلا به وزیر خارجه انگلیس پیام داد.

کد خبر 838023
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha