دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم از دستگیری حداقل ۲۰ مدیر و کارمند در ادارات رباط‌کریم و پرند به اتهام فساد مالی در سال جاری خبر داد.

بازداشت زوج

به گزارش همشهری آنلاین، محمد یوسف‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در راستای سالم‌سازی ادارات و مبارزه با فساد، اظهار کرد: در سال جاری با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری دستگاه قضایی، ۲۰ نفر از مدیران، اعضای شوراها و کارمندان متخلف در ادارات مختلف رباط‌کریم و پرند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در مظان اتهاماتی از جمله ارتشاء، اختلاس، رشاء، تبانی در معاملات دولتی و سوءاستفاده از موقعیت شغلی هستند، افزود: پرونده‌های این افراد در حال رسیدگی است و با متخلفان به جد برخورد خواهد شد.

دادستان شهرستان رباط‌کریم همچنین به پرونده فساد در شهرداری و شورای شهر رباط‌کریم اشاره کرد و گفت: این پرونده که تاکنون منجر به دستگیری تعدادی از اعضای شورا و شهردار سابق هم شده بود، در حال حاضر مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و پس از تکمیل تحقیقات و صدور حکم، جزئیات آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

دستگیری ۳ نفر به اتهام خرید و فروش رای

یوسف‌وند در ادامه از تشکیل سه پرونده برای تخلفات در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این راستا ۳ نفر به اتهام خرید و فروش آرا بازداشت شده‌اند و هم اکنون پرونده‌ها در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه احتمال احضار برخی کاندیداها در این پرونده‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هرگونه تخلف انتخاباتی به شدت برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که عده‌ای با سوءاستفاده از قانون، حق مردم را ضایع کنند.

دادستان رباط کریم در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ادارات و یا در جریان انتخابات، مراتب را به دستگاه قضایی اطلاع دهند.

کد خبر 837985
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده ت IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    7 1
    وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی بدون ضامن در چه شرایطی پرداخت می‌شود ؟ بعد از 26 ماه و 19 روز است که متاسفانه هنوز موفق به دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن نشده‌ام و هیچ مسئولی هم در‌این‌باره پاسخگو نیست. بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
    • علمرضا IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      2 0
      😀
  • علی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    5 51
    وقتیکه حقوقها بسیار اندک افزایش میابد، نتیجه اینکه فرد حقوق بگیر برای تامین ضروریات اولیه زندگی کم میاره و مجبور به دزدی،اختلاس، رشوه گیری میشه ، نیاز مالی ضروری ، کلید فساد هست.
  • شاهرخ IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 5
    جناب قاضی القضات جمهوری اسلامی (حجت الاسلام اژه ای عزیز و دوست داشتی ) دمت گرم ازخداوند منان طول عمر و عاقبت بخیری برایت خواستارم .
  • Borzoo NO ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    11 2
    اما رئیسی گفت نشنوم و نبینم که فســـاد و اختلاس در دستگاههای دولتی رخ بدهد....حالا می تواند هم بشنود و هم ببیند..
  • ناشناس IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    37 1
    اگه این مدیران وکارمندان شناسایی بشن ودستگیربشن خیلی هم خوبه ولی اون مال یاپول بیت المال رواگه برنگرده فتیده نداده بایدبرگرده به صندوق دولت تا بدهی ومشکل اقتصادی پیش نیاد ایکاش آدمهایی که اختلاص میکنن اموالشون برگرده به دولت
  • Hossein SE ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    4 1
    اگر شما خیلی فساد ستیز هستید اخبار فساد آقا زاده و نور چشمی هارو منعکس کنید.
  • ایرانی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 43
    کارمند بیچاره با حقوق بسیار اندک، حتی نیازهای اولیه زندگیش رو نمیتونه برآورده کنه. مقصر اصلی دولت هست که طی سالیان اخیر کاملا بی توجه به این مسئله اقدامی نکردند و نمی کنند.