مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

رگبار، رعد و برق و باد شدید موقتی گاهی همراه با گرد و خاک و در برخی نقاط تگرگ برای ۴ استان پیش‌بینی شده‌است؛ شرایطی که نشان از هشدار نارنجی دارد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان ، جنوب فارس، جزایر شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان امروز یکشنبه (۲۰ اسفند) رگبار، رعد و برق و باد شدید موقتی گاهی همراه با گرد و خاک و در برخی نقاط تگرگ را تجربه می‌کنند.»
امین حسین نقشینه افزود: «برای مناطق ذکر شده هشدار سطح نارنجی هم اعلام شده است.» در هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
نقشینه با تاکید بر اینکه امروز (۲۰ اسفند) شدت بارش در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: «آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان‌های ساحلی خزر، کردستان، کرمانشاه، لرستان،زنجان، قزوین،البرز، تهران، مرکزی و همدان هم بارش برف و باران را خواهند داشت که با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی نیز همراه خواهد بود.»
به گفته نقشینه، دوشنبه (۲۱ اسفند) به جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان سایر مناطق کشور حال و هوای بارانی دارد. سه‌شنبه (۲۲ اسفند) در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق بارش رخ می‌دهد و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.
از دوشنبه (۲۰ اسفند) تا چهارشنبه (۲۳ اسفند) باد شدید در نیمه شرقی کشور همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است که کاهش محسوس دما را به همراه دارد.
نقشینه در ادامه به وضعیت دمای هوای مشهد پرداخت که در چند روز آینده به شدت صعودی و نزولی می‌شود. او افزود: «دمای هوای مشهد امروز یکشنبه (۲۰ اسفند) ۱۷درجه است. دوشنبه (۲۱ اسفند) ۱۸ درجه و سه شنبه(۲۲ اسفند) ۷ درجه سانتی گراد خواهد شد. کاهش ۱۱ درجه ای هوا باعث بارش باران و برف نیز می‌شود. مشهد این هفته حال و هوای متغیری را تجربه می‌کند.»
تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس نیز مواج است. دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج می‌شود.

بیشتر بخوانید:
۳ سد کشور به‌ طور کامل پر شد

کد خبر 837967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha