مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با اهمیت و ضرورت کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی نهادهای دارای ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی اظهار داشت: رشد نجومی تعرفه‌های تبلیغات ضربه به رونق اقتصادی کشور است.

تبلیغات

به گزارش خبرگزاری مهر مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بررسی نقش صنعت تبلیغات در توسعه اقتصادی ایران اظهار داشت: تجربیات جهانی نشان می‌دهد که رونق اقتصادی و توسعه پایدار، در گرو حمایت از تولید داخلی و تسهیل مسیر فعالیت کسب و کارها خصوصاً در عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی است. در این میان، کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی و ارائه مشوق‌های مستقیم و غیرمستقیم لازم به فعالان این حوزه، می‌تواند به عنوان گامی مؤثر در جهت نیل به این هدف تلقی شود.

عباس محمدیان افزود: متاسفانه در طی هفته‌های اخیر و خصوصاً روزهای پایانی سال شاهد افزایش غیر هوشمند تعرفه‌های تبلیغاتی در عرصه‌های شاخص تبلیغاتی کشور خصوصا رسانه‌ ملی و شهرداری تهران هستیم که این امر می‌تواند به شکل جدی منجر به کاهش توان و بودجه فعالیت‌های تبلیغاتی صنایع تولیدی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات داخلی شود که در پی آن تبعاً پویایی اقتصادی جامعه به شکل جدی ضربه خواهد خورد و سهم بیشتری از بازار کشور به واسطه عدم کلان نگری برخی تصمیم‌گیران در اختیار کالاها و محصولات خارجی که دارای حمایت تبلیغاتی برون مرزی هستند خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر قصد فهرست کردن برخی از مزایای اصلاح و کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی را داشته باشیم برخی از مهمترین این مزایا را فهرست کرده و گفت: با کاهش هزینه‌های تبلیغات، بنگاه‌های اقتصادی داخلی قادر خواهند بود تا با قدرت بیشتری به فعالیت خود ادامه داده و زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را فراهم کنند. به عنوان مثال، شرکت‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از بسترهای تبلیغاتی شاخص مانند رسانه ملی، محصولات خود را به بازارهای جدید معرفی کرده و سهم خود را از بازار افزایش دهند. این امر، به نوبه خود، به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی خواهد انجامید.

محمدیان ادامه داد: کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی، فرصتی برابر برای رقابت در اختیار کسبوکارهای کوچک و متوسط خصوصاً بنگاه‌های اقتصادی دانش بنیان قرار می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد تا در کنار شرکت‌های بزرگ، به معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبان بپردازند. برای مثال، یک کسب‌وکار کوچک دانش‌بنیان در زمینه تولید صنایع دستی می‌تواند با استفاده از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، محصولات خود را به مخاطبان سراسر کشور معرفی کرده و به فروش برساند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد تصریح کرد: با کاهش هزینه‌های تولید و پخش آگهی، شاهد افزایش تولید و به تبع آن افزایش تنوع و خلاقیت در محتوای تبلیغات خواهیم بود و به طوری طبیعی در فضای رقابتی شکل گرفته مخاطبان نیز از مزایای این تنوع بهره‌مند خواهند شد. صنعت تبلیغات، به عنوان یکی از زیرشاخه‌های مهم اقتصاد، ظرفیت بالایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دارد. کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی، به رونق این صنعت و به تبع آن، افزایش اشتغال در این حوزه کمک خواهد کرد. برای مثال، با افزایش تقاضا برای تولید آگهی، شاهد افزایش استخدام در زمینه‌های مختلفی مانند نویسندگی، کارگردانی، فیلمبرداری و تدوین خواهیم بود.

وی در پایان افزود: افراد و نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در حوزه تعرفه‌های تبلیغاتی با تدبیر و هوشیاری بیشتری در رابطه با تعیین تعرفه‌های تبلیغاتی اقدام نمایند و خدای نکرده صرفاً با نگاه یکسویه و منفعت محور اقدام به افزایش نامعقول تعرفه‌های تبلیغات نکنند، چرا برایند تبعات این نوع سیاست‌گذاری تهدیدات ملی مختلفی را متوجه اقتصاد و امنیت کشور خواهد کرد.

کد خبر 837912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha