علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی بعداز کسب مقام سومی جام جهانی تاکید کرد اگر به ملی پوشان فوتبال حواله ماشین خارجی دادن حداقل به ما حواله ماشین داخلی بدهند.

تیم ملی فوتبال ساحلی

نادری در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره به کسب مقام سومی جام جهانی فوتبال ساحلی در خصوص اینکه علی دایی در مصاحبه ای تاکید کرده فوتبال ساحلی توانست ناکامی تیم ملی فوتبال در جام ملتها را جبران کنند تصریح کرد: به هرجهت آقای دایی به عنوان اسطوره فوتبال کشورمان به ما لطف دارند. صحبتی که ایشان (علی دایی) در مورد فوتبال ساحلی داشتند محبت ایشان را نشان می دهد بسیار ارزشمند است و انگیزه ما را برای رقابت های پیش رو بیشتر می کند. از اقای دایی تشکر می کنم.
او افزود: من نمی گویم ناکامی تیم ملی فوتبال ولی ما ساحلی ها توانستیم دستاورد خوبی را برای فدراسیون فوتبال و مردم داشته باشیم. البته که وظیفه مان بود.

سرمربی تیم ملی ساحلی در خصوص اینکه موفقیت کسب مقام سومی جام جهانی حاصل تلاش او و بازیکنان بوده و به فدراسیون ارتباطی ندارد گفت: به هرجهت مقام سومی جام جهانی ارزشمند است و در تمام رده های تیم های ملی فدراسیون فوتبال دوبار یک تیم توانسته مقام سومی جام جهانی را کسب کند که آن هم فوتبال ساحلی است و بقیه تیم ملی نتوانستند چنین مقام ارزشمندی کسب کنند. ما هم زیر مجموعه فدراسیون هستیم. شرایطی که فدراسیون برای ما مهیا کرد در حد ایده آل نبود اما در حد توان تلاش خود را انجام دادند.

وی اضافه کرد: ما باید یک مقدار نگاه کلی داشته باشیم بچه های تیم ملی ساحلی شخصیت خودشان را دارند. تقریبا همه می دانستند وظایف شان چیست. به مسوولیتی را که داشتند اگاه بودند کارهایی که لازم بود را هم انجام می دادند.

سرمربی تیم ملی ساحلی با اشاره به شکست در دیدار نیمه نهایی مقابل برزیل آن هم در شرایطی که چندی قبل توانسته بودند این تیم را شکست دهند تاکید کرد: با توجه به شرایط کیفی بازیکنان تیم ملی شاید می توانستیم مقامی بهتر از سومی را کسب کنیم اما از سوی باید این را هم در نظر بگیریم که آنها هم برزیل هستند. همه می دانند برزیل چه تیم بزرگی است و هیچ تیمی با این تیم قابل قیاس نیست. گرچه باید اشاره کنم ما قبلا برزیل را بردیم و می شد دوباره این تیم را برد اما روز بازی با برزیل ما یک شرایط خاصی داشتیم. مردای که نتواست بازی کند. پیرامون دیگر بازیکن مان همان دقیقه یک مصدوم شد و نتوانست ادامه دهد. اقای مختاری هم مریض بود و نتوانست همه توان خودش را بگذارد. ۵۰-۶۰ درصد خودش بود. ۷-۸ بازیکن تمام زحمت خود را کشیدند. ۴۰ ثانیه هم مانده بود بازی به وقت های اضافه برود و پنالتی که ما امیدوار بودیم اتفاقات به سود ما رقم بخورد که گل خوردیم.

او افزود: ما بازی پا یا پای را مقابل برزیل داشتیم و گاها برتر هم بودیم اما نباید بگذریم برزیل هم ۵ قهرمانی جهان دارد و اول رنکینگ جهانی است.

نادری با اشاره به برنامه های آتی تیم ملی ساحلی تصریح کرد: همانطور که می دانید جام جهانی ساحلی هر دو سال یک بار انجام می شود. ما الان باید به فکر بازی های مقدماتی جام جهانی و جام ملتها باشیم که این رقابت ها اواخر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. ما تا آخر سال آینده در تورنمنت های مختلفی مانند روسیه، بلاروس و مسابقات بین قاره ای شرکت خواهیم کرد تا آماده بازی های مقدماتی جام جهانی شویم.

او درباره اینکه آیا رقابت های جام جهانی شگفتی هم داشت گفت: جام جهانی بالاترین سطح رقابت ها است. همه تیم ها با بهترین شرایط خودشان می آیند و می خواهند از نام خود دفاع کنند. برای همین ما بازی راحتی نداشتیم. همه تیم ها سخت بودند. بازی اول با اسپانیا کار برای ما سخت شد اما رفته رفته بهتر شدیم.

سرمربی تیم ملی ساحلی در گفت و گو با همشهری آنلاین در پاسخ به این سوال که برای جام جهانی آینده بزرگ ترین هدفش چیست؟ گفت: ما باید پله به پله پیش برویم در وهله نخست باید حضور قدرتمندانه ای در بازی های مقدماتی جام جهانی داشته باشیم تا بتوانیم مجوز حضور در جام جهانی را بگیریم. بعد از ان به هرحال ما در این دوره سوم جام جهانی شدیم و در دوره بعد قطعا باید مقام بهتری را کسب کنیم. برای رسیدن به مهم هم می طلبد برنامه اصولی داشته باشیم و مسوولان فدراسیون توجه ویژه ای به تیم ملی ساحلی داشته باشند تا به اهداف مان برسیم.

نادری تصریح کرد: صد درصد معتقدم باید ما تلاش خود را بیشتر کنیم چراکه با کسب مقام سومی کار برای مان سخت تر می شود اما برای موفقیت تیم ملی ساحلی همه ارکان از باشگاه ها گرفته تا فدراسیون فقط باید یک هدف را دنبال کنند و انهم کمک به تیم ملی ساحلی باشد. همه باید کمک کنند. هر کسی در هر مسوولیتی که هست باید کمک کند وگرنه اینکه یک قسمت کار خود را خوب انجام دهد ولی بخش دیگر اینطور نباشد نمی شود در جام جهانی عملکرد بهتری داشت.

او درباره اینکه این روزها بسیاری معتقدند باید به اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی هم به مانند تیم ملی فوتبال حواله خودرو ورود خودرو خارجی بدهند گفت: من قبلا در مورد پیشرفت فوتبال ساحلی در کشورمان گفته بودم و بازهم تکرار می کنم و آن اینکه باشگاه های بزرگ در فوتبال ساحلی ورود کنند و تیم بدهند تا بازیکنان فوتبال ساحلی از لحاظ مالی تامین شوند. در تیم ملی یک قسمتی از بحث های مالی شان تامین می شود اما بخش اصلی درآمد مالی مربوط به باشگاه ها می شود. اگر باشگاه های بزرگ در فوتبال ساحلی هم سرمایه گذاری کنند بازیکنان از لحاظ مالی تامین می شوند و در تیم ملی هم با فراق بال بیشتری بازی می کنند اما در مورد حواله ورود خودرو خارجی ما نمی گویم با فوتبال مقایسه شویم چراکه فوتبال مقوله جدایی است اما ما هم مقام سوم جام جهانی را کسب کردیم و عنوان کمی نیست اما اگر حواله ورود خودرو خارجی نمی دهند حواله خودرو داخلی بدهند خیلی از بازیکنان تیم ملی ساحلی ماشین ندارند و این موضوع به آنها کمک می کند.

وی در آخر گفت: ما در تیم ملی یک مجموعه ۲۵-۲۶ نفره بودیم. از دپارتمان و کمیته ساحلی گرفته تا کادرپزشکی، کادر رسانه، کادرفنی و بازیکنان که توانستیم با تلاش شبانه روزی این موفقیت را رقم بزنیم می خواهم از همه آنها تشکر کنم.

کد خبر 837852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    واقعا خجالت آور است بازیکنان تیم فوتبال با درآمدهای میلیاردی و در بازی هایی که باختند باز هم حواله واردات خودرو خارجی را گرفتند بقیه رشته های ورزشی چی؟؟؟؟ واقعاً خجالت آور است این روش و رفتار