شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹
۱ نفر

لایتن به عنوان یک شرکت برنامه های کاربردی ابر مواد و پیشرو در فناوری باتری های لیتیوم-گوگرد، اعلام کرد که باتری این شرکت به عنوان منبع انرژی برای خودروی مفهومی رویایی کرایسلر هالیسون انتخاب شده است.

لایتن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از استاتن نانو، اعلامیه کرایسلر بیان می‌کند که Halcyon در نظر دارد باتری‌های لیتیوم سولفور EV لایتن ۸۰۰ ولتی را که از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی‌کنند، ترکیب کند که نتیجه آن ۶۰ درصد کمتر کربن نسبت به بهترین باتری‌های کلاس امروزی و راهی برای دستیابی به پایین‌ترین میزان انتشار کربن است.

فناوری لیتیوم-گوگرد مسیری را برای باتری های خودروهای برقی با بیش از دو برابر چگالی انرژی و در نتیجه تا نصف وزن باتری های لیتیوم یون NMC امروزی ارائه می دهد. دن کوک، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Lyten گفت: شیمی باتری نیازی به نیکل، کبالت یا منگنز در کاتد و گرافیت در آند ندارد.

از طرفی به باتری لیتیوم گوگردی اجازه می‌دهد تا به طور کامل منبع و به صورت محلی در آمریکای شمالی یا اروپا تولید شود. همانطور که Halcyon نمونه ای از آینده خودروی کاملا برقی برند کرایسلر است، باتری های لیتیوم سولفور نشان دهنده پلتفرم باتری آینده خودروهای الکتریکی است که از طریق زنجیره های تامین کاملاً محلی تامین می شود و در ایالات متحده، اروپا و در نهایت در سراسر جهان تولید می شود.

او ادامه داد: «ما توانسته‌ایم از طریق کشف و تجاری‌سازی نوآوری گرافن سه بعدی، جدول زمانی توسعه لیتیوم-گوگرد را به‌طور چشمگیری تسریع کنیم.»

در ژوئن ۲۰۲۳، شرکت لایتن اولین خط تولید خودکار باتری لیتیوم-گوگرد خود را در سن خوزه، کالیفرنیا افتتاح کرد که کاملاً با انرژی تجدید پذیر کار می کرد. خط آزمایشی سلول‌های سولفور لیتیوم را در دو قالب استوانه‌ای و کیسه‌ای با استفاده از تجهیزات و فرآیندهای تولیدی مشابه باتری‌های لیتیوم یون سنتی تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در سال ۲۰۲۴ لایتن مطابق با تعهدات تهاجمی خود برای ارائه این فناوری به بازار، تحویل سلول های تجاری برای مشتریان غیر برقی و دولتی خود را آغاز خواهد کرد. Lyten تا به امروز بیش از ۴۱۰ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاری‌های Stellantis، FedEx و Honeywell جذب کرده است. لایتن در حال حاضر در حال پیشرفت برنامه‌هایی برای تولید سولفور-لیتیوم برای تامین تقاضای بخش‌های خودرو، هوافضا و دفاع است.

کد خبر 837688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha