مجموع نظرات: ۲
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

مرد ۶۵ ساله آمریکایی بعد از ۳۸ سال به اتهام قتل دو زن در منطقه جنگلی ویرجینیا مجرم شناخته شد.

قاتل 2 زن

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از دیلی میل، ۱۶ نوامبر، ۱۹۸۶ وقتی جسد ژاکلین لارد، ۴۰ ساله، زیر توده‌ای از فرش های قدیمی در منطقه‌ای جنگلی در نزدیکی جاده‌ای در ویرجینیای شمالی توسط دو نوجوان که در آن منطقه در حال بازی کردن بودند، پیدا شد، پرونده‌ای مرموز پیش روی کاراگاهان قرار گرفت. تحقیقات اولیه در صحنه جرم نشان داد که این زن با پیراهنی بزرگ که دور گردنش پیچیده بود، خفه شده است.

پزشکی قانونی اعلام کرد که این زن بعد از تجاوز در اثر خفگی جان باخته است. تحقیقات بعدی پلیس حاکی از آن بود که او ۱۴ نوامبر، تا دیروقت در دفتر املاک خود مشغول به کار بود و شب هنگام بعد از اتمام کار سوار خودرواش شد که به خانه برود، اما هرگز به خانه نرسید. او و خودرواش ناپدید شده بودند. تحقیقات برای شناسایی قاتل ادامه داشت اما هیچ سرنخی از قاتل پیدا نشد، تا اینکه یک ماه بعد خودروی ژاکلین در یک شهر دیگری پیدا شد. اما این کشف نیز کمکی به حل پرونده نکرد و قاتل شناسایی نشد. بنابراین پرونده این قتل راکد ماند.

درست ۳ سال در ۲۹ مارس ۱۹۸۹، در ساعت ۹:۵۵ شب به وقت محلی، یک سرباز ویرجینیایی، پلیس را در جریان کشف یک خودروی بدون سرنشین و رها شده در منطقه جنگلی قرار داد. پلیس بلافاصله به محل کشف خودرو رفت و شواهد نشان می‌داد که بنزین خودرو تمام شده و راننده پیاده به سوی پمپ بنزین به راه افتاده بود. بعد از تحقیقات اولیه مشخص شد که صاحب خودرو زن ۱۸ ساله به نام امی بیکر است. او بعد از دیدار با خانواده‌اش در فالز چرچ، ویرجینیا، حدود ساعت ۸:۳۰ همان شب به سوی خانه‌اش به استافورد ‌می‌رفته که ناپدید شده است.

تحقیقات برای جستجوی سرنخ‌ها آغاز شد و چند روز بعد جسد امی در یک منطقه جنگلی در نزدیکی رمپ خروجی بین ایالتی ۹۵ پیدا شد. پزشکی قانونی اعلام کرد که بعد از تجاوز به امی، او در اثر خفگی به قتل رسیده است.

پلیس در تحقیقات بعدی این دو قتل را به هم ربط داد و معتقد بود که بر اساس شواهد و مدارک قاتل هر دو زن یک نفر است. اما سرنخ‌ها پلیس را به کسی نرساند و این پرونده نیز راکد ماند. بعد از گذشت ۳۸ سال، کاراگاهانی که پرونده‌های راکد را دوباره مورد بررسی قرار میدهند پرونده این دو زن را نیز بررسی کردند و با استفاده از تکنولوژی دی ان ای و شواهد و مدارک و آثار باقی مانده از دی ان ای قاتل، پلیس توانست قاتل ژاکلین را شناسایی کند.

در جریان این پرونده مشخص شد که قاتل مردی به نام الروی هریسون، ۶۵ ساله ساکن استافورد، ویرجینیا است. بدین ترتیب او روز سه‌شنبه در خانه‌اش توسط پلیس دستگیر شد.
دفتر کلانتر شهرستان استافورد در بیانیه ای اعلام کرد که دی ان ای الروی با قتل امی نیز مرتبط است.

او اکنون در زندان منطقه ای راپاهانوک در استافورد، ویرجینیا نگهداری می شود.

بر اساس اعلام دادگاه، او ۵ آوریل محاکمه خواهد شد.

کد خبر 837619
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    چه زود