مدیر برنامه های ایرانی گوستاوو بلانکو ادعاهای حال توجهی علیه خطیر و رابط نقل و انتقالاتی او مطرح کرده است.

خطیر

به گزارش همشهری آنلاین علی مطوری، مدیر برنامه‌های ایرانی گوستاوو بلانکو در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره حواشی اخیر قرارداد این بازیکن آرژانتینی اظهار داشت: «ما زمانی ورود کردیم که کادرفنی و مدیریت با همدیگر مشکلاتی داشتند. در واقع برای جلب اعتماد خطیر به باشگاه رفتیم که وی در نامه‌ای ما را به عنوان مسئول مذاکره با ایجنت این بازیکن معرفی کرد تا با این وجاهت قانونی از سوی باشگاه، فرد دیگری به چرخه انتقال بلانکو به استقلال ورود نکرده و ما خودمان کار را پیش ببریم. در اواسط این ماجرا و در حالی که ما در جریان مذاکره با خاویر، ایجنت و وکیل حقوقی خانوادگی بلانکو بودیم، خطیر فردی به نام سینا را به ما معرفی کرد و به ما گفت در صورتی که امکانش هست او را هم وارد چرخه انتقال بلانکو به استقلال کنیم. از آنجایی که شرایط خاص بود و ما فقط می‌خواستیم کار را به سرانجام برسانیم با این پیشنهاد مدیرعامل آبی‌ها موافقت کردیم.»

وی ادامه داد: «بعد از پایان مراحل مقدماتی کار، قرار شد بازیکن به همراه وکیلش به ترکیه بیاید. ما هم از تهران توسط آژانس هواپیمایی که کارهای باشگاه را می‌کند هماهنگ کردیم تا به ترکیه برویم تا کار را در اسرع وقت انجام دهیم. در همین گیرودار حدود ساعت یک نیمه‌شب خطیر با ما تماس گرفته و اعلام کرد نیازی نیست به ترکیه بروی و خود سینا با معرفی نامه‌ای که من به نام شما صادر کردم، کارها را پیش می‌برد. خطیر همچنین از من درخواست کرد که سینا را به نام یکی از اعضای گروه‌مان جا بزنیم. نامه‌ای که به نام محمد کابلی شریکم بود اما خطیر گفت سینا را محمد کابلی معرفی کنید. در واقع خطیر به ما گفت چون جواد نکونام اجازه نمی‌دهد ما در این ماجرا باشیم، شما هم به او پشت‌پرده این ماجرا را نگویید، چون اگر او این ماجرا را بفهمد همه چیز را خراب کرده و اجازه انتقال بلانکو را نمی‌دهد. در واقع نکونام مخالف عدم شفافیت در مسائل مختلف است.»

مطوری تاکید کرد: «در ادامه و با امضای قرارداد مقرر شد تا ایجنت و نماینده ایرانی‌اش، هر کدام درصد معقول و منطقی خود را از این قرارداد برداریم. کارمزدی که زیر 10 درصد قرارداد بلانکو محسوب شده آن هم بابت کاری که انجام شده و البته بابت زحمات و رتق‌وفتق امور بازیکن آرژانتینی از زمانی که به ایران آمده است. ما تمام زندگی این بازیکن در تهران را پشتیبانی می‌کنیم و خود بازیکن حاضر است این شهادت را بدهد که تمام کارهای جانبی او برعهده ماست. در ادامه مقرر می‌شود باشگاه 100 هزار دلار به عنوان پرداختی اول برای بلانکو داشته باشد که از این رقم، 30 هزار تا برای ما و 30 هزار تا برای آقای خاویر باشد. نکته قابل توجه اینکه نماینده خطیر با نامه‌ای که او را محمد کابلی معرفی می‌کرد خودش را از اعضای مجموعه ما جا زده و با هماهنگی مدیرعامل باشگاه و با تایید ایشان، در ترکیه 30 هزار دلاری که حق ما بود را برداشته و این موضوع را نه مدیرعامل به ما گفت و نه این شخص.»

مدیر برنامه‌های ایرانی بلانکو گفت: «تا دو ماه پیش که برای دریافت مطالبات بلانکو به باشگاه رفتیم و به ما اعلام کردند که الان پول نداریم، در همین جریان به خطیر گفتیم کمیسیون ما را چه زمانی می‌دهید که او گفت الان گیر هستیم و بعدا ببینیم چه می‌شود. بلانکو بعد از جلسه از ما داستان را سوال کرده و گفت ما این کمیسیون را در ترکیه پرداخت کردیم و تازه آنجا متوجه شدیم شخصی که با هماهنگی باشگاه آمده پول را برداشته و به ما نگفته و مدیرعامل هم ابراز بی‌اطلاعی می‌کند. این در حالی است که در کنفرانس‌هایی که داشتیم مشخص شد خطیر در جریان این توافق مالی بوده و با تایید ایشان این پول به حساب سینا رفته است. در این چند وقت هم خاویر چند باری با خطیر صحبت کرد تا پول ما را برگرداند. سینا در ترکیه زندگی می‌کند و ما هیچ دسترسی و شناختی از او نداریم. او انگار دوست نزدیک و خانوادگی خطیر است. قبل از بلانکو هم، سینا یک بازیکن هلندی را برای استقلال به تهران آورده بود که نکونام با انتقالش مخالفت کرده بود. مشخص هم نیست چطور یک آدم بدون هیچ مدرک و دلیلی وارد این ماجرا شده است.»

وی یادآور شد: «تیم در کورس قهرمانی است و وقت آن نیست که درباره کم شدن قرارداد بازیکن صحبت شود و ذهن بازیکن را به‌هم بریزند. اما دارند از باشگاه به ما فشار می‌آورند که قرارداد بلانکو را به یک سال کاهش بدهیم و حتی خطیر به ما گفت در صورت موفقیت در این کار به ما مبلغی را پرداخت می‌کند. بلانکو اگرچه گل نمی‌زند اما وظایفی که نکونام از وی می‌خواهد را به نحو احسن انجام داده تا جایی که او در بازی‌های اخیر استقلال یکی از تاثیرگذارترین و بهترین‌های تیم بوده و موجب تعریف و تمجید کارشناسان و مربیان حریف شده است. مربی نشان داده به او اعتقاد دارد اما بدون تایید نکونام می‌خواهند مدت قرارداد بلانکو را کم کنند.»

مطوری در پایان گفت: «بلانکو هفته پیش پولی را دریافت کرد اما به اندازه تعهدی که داده‌اند این امر انجام نشده و تازه با پرداختی هفته قبل، نزدیک به حقوق یک ماه او پر شده در حالی که او چهار ماه است که در استقلال بازی می‌کند. همه اینها در حالی است که در روزهای اخیر با تهدیدات سختی از سوی باشگاه مواجه هستیم در حالی که به ما گفته‌اند اگر اسمی بیاوری تو را نابود می‌کنیم.»

کد خبر 837479
منبع: فرهیختگان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha