خبرگزاری «رویترز» امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سه دریانورد کشتی آمریکایی هدف قرار گرفته در باب المندب، ناپدید شده و چهار دریانورد دیگر دچار سوختگی شده اند.

درياي سرخ-يمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رویترز اعلام کرد که خدمه این کشتی باری هدف قرار گرفته، آن را ترک کرده اند.

آژانس رصد تجارت دریایی انگلیس عصر امروز با صدور بیانیه‌ای از وقوع حادثه امنیتی برای یک کشتی خبر داد.

آژانس امنیت دریایی «امبری» نیز اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی باری متعلق به آمریکا با پرچم باربادوس در ۵۷ مایل دریایی جنوب غربی عدن یمن دریافت کرده است.

شرکت امنیت دریایی انگلستان اعلام کرد یک کشتی باری آمریکایی که پرچم باربادوس را برافراشته بود، مجبور به انحراف از مسیرش شده است.

این حمله پس از آن صورت می گیرد که «یحیی سریع» سخنگوی ارتش ملی یمن سه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح آن کشور در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و پاسخ به تجاوزات واشنگتن و لندن به کشورشان، دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده اند.

تارنمای شبکه المسیره یمن به نقل از یحیی سریع اعلام کرد: در این عملیات از موشک‌های دریایی و پهپاد استفاده شده است.

وی همچنین بار دیگر تأکید کرد: به عملیات‌خود تا توقف جنگ در غزه و رفع محاصره این باریکه ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتی رانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبر 837435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha