سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که یک کشتی تجاری به مدت ۳۰ دقیقه از طرفی که خود را نیروی دریایی یمن معرفی کرد، تماس دریافت کرد.

یمن -دریای سرخ

به گزارش همشهری آنلاین، این سازمان در بیانیه‌ای که در پلتفرم «ایکس» منتشر شد، اضافه کرد که به کشتی رهگیری شده دستور داده شد تا مسیر خود را تغییر دهد.

پیش از این در بامداد چهارشنبه، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی سرنگونی یک فروند موشک بالستیک و سه فروند پهپاد از مناطق تحت کنترل ارتش یمن شد که ناوشکن «کارنی» را نشانه گرفته بودند.

سنتکام ادعا کرد که این ناوشکن تلفات و خسارتی نداشته‌است.

بیانیه فرماندهی آمریکایی در حساب کاربری‌اش در پلتفرم «ایکس» منتشر شد.

به نقل از شبکه روسیا الیوم، فرماندهی مرکزی آمریکا افزود: نیروهای آمریکایی معتقدند که موشک‌ها و قایق‌ها «یک تهدید قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه» هستند.

سنتکام اقدامات متجاوزانه خود در دریای سرخ و خلیج عدن را به «حفاظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری» مرتبط دانست.

این در حالی است که ارتش یمن شب گذشته از اجرای یک عملیات نظامی ویژه خبر داد که طی آن ۲ ناو آمریکایی را در دریای سرخ با موشک‌های ضد کشتی و هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داد.

بر اساس بیانیه‌های ارتش یمن، در همبستگی با نوار غزه، ارتش کشتی‌هایی صهیونیستی و دیگر کشتی‌های باری را در دریای سرخ که کالاها را به اراضی اشغالی و از آنجا حمل می‌کنند، هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 837208
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha