هادی چوپان که در ۳۶ سالگی افتخارات تاریخی‌ای را برای ورزش ایران رقم زده، می‌تواند تا چند سال دیگر روی قله پرورش اندام جهان بایستد.

هادی چوپان

به گزارش همشمری آنلاین، روزنامه وطن امروز نوشت: دکتر ارنستو چگوارا، مبارز انقلابی آرژانتینی، جمله معروفی دارد که می‌گوید: «گرگ‌ها هرگز گریه نمی‌کنند اما گاهی چنان عرصه زندگی بر آنان تنگ می‌شود که بر فراز بلندترین کوه‌ها می‌روند و دردناک‌ترین زوزه‌ها را می‌کشند».

این نقل قول، وصف حال هادی چوپان، پرافتخارترین بدنساز تاریخ ایران و آسیاست. نگاهی به آمار افتخارات گرگ پارسی در سال‌های اخیر بیشتر شبیه یک خواب شیرین است تا واقعیت اما واقعی و بی‌نظیر است! چوپان در مسابقات آرنولد کلاسیک سال ۲۰۲۴ توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

تصاویری از هادی چوپان که باید بارها و بارها دید + فیلم

اتفاق جالب برای هادی چوپان لحظاتی پس از قهرمانی آرنولد کلاسیک + تصاویر | ویدئوی دیده نشده

او در رقابتی تنگاتنگ با سامسون داودا، بدنساز نیجریه‌ای - بریتانیایی معروف به «شیر نیجریه» صاحب جام و جایزه ارزشمند ۳۰۰ هزار دلاری آن شد. چوپان با قهرمانی در این مسابقات تبدیل شد به پنجمین قهرمان پرورش اندام تاریخ که بعد از رونی کولمن، جی کاتلر، دکستر جکسون و برندون کوری به عنوان قهرمانی در هر ۲ میدان مسترالمپیا و آرنولد کلاسیک دست یافته است.

چوپان بعد از کوین لورون، فلکس ویلر و ویلیام بوناک نفر چهارمی است که در نخستین حضورش در مسابقات آرنولد کلاسیک به عنوان قهرمانی آن دست یافته است. مسابقات آرنولد کلاسیک که تازگی‌ها به جشنواره ورزشی آرنولد تغییر نام داده است، یک فستیوال ورزشی در رشته‌های بدنسازی، تناسب اندام و فیگور است.

این همایش به نام آرنولد شوارتزنگر، بدنساز حرفه‌ای، بازیگر و سیاستمدار اتریشی - آمریکایی است. چهره‌ای بین‌المللی و نوستالژیک همراه با شخصیتی متواضع و کاریزماتیک؛ مردی که با ۷ عنوان قهرمانی در مسترالمپیا تبدیل به یک افسانه دست‌نیافتنی در فستیوال‌های بدنسازی دنیا شده است.

فیلم‌ها و عکس‌های او رویاهای دوران نوجوانی و جوانی بخش اعظمی از جامعه آماری مرتبط با این ورزش را شامل می‌شود. شاید بهترین توصیف برای لحظه تاریخی ورزش پرهزینه بدنسازی حرفه‌ای ایران و آسیا حرف‌های نابغه ایرانی باشد، آنجا که گرگ ایرانی خطاب به اسطوره رویاهایش گفت: «زمانی که بچه بودم، پول زیادی خرج می‌کردم تا فیلم‌هایت را ببینم. بزرگ‌ترین آرزویم هم این بود که یک روز آرنولد را از نزدیک ببینم و عکس بگیرم. امروز با آرنولد هر ۲ قهرمان مسترالمپیا هستیم. هر ۲ برای دنیا قهرمان هستیم و اسطوره آرزوهایم به من جایزه و کاپ می‌دهد. باعث افتخار من است که بزرگ‌ترین بدنساز دنیا امروز به من مدال و کاپ می‌دهد. من خیلی خوشحالم؛ برای اینکه شما را می‌بینم و کنار شما ایستاده‌ام و افتخار می‌کنم که یک عکس با شما دارم».

از سویی، گلایه‌های گرگ پارسی از مسؤولان ذی‌ربط در این سال‌ها بابت عدم حمایت مادی و معنوی دردی مشترک بین ورزشکاران ملی بویژه ورزش‌های انفرادی است. برای ورزشکاری که با پرچم ایران در میادین بین‌المللی افتخار کسب می‌کند و تاثیر عمیقی بر بالا رفتن اعتماد به نفس و غرور ملی بین جوانان کشورش داشته، درخواست‌های او خواسته زیادی نیست. بهتر است برای یک بار هم شده به منظور حفظ سرمایه‌های ملی نظیر هادی چوپان که تک‌ستاره و نابغه هستند، با یک استراتژی قابل اجرا، از آنها حمایت مالی و معنوی کرد.

با توجه به پرهزینه بودن ورزش بدنسازی، صحبت با یکی از بنگاه‌های اقتصادی موفق در نقش اسپانسر، نزدیک‌ترین و آسان‌ترین راه ممکن است. ایجاد یک بسته انگیزشی توسط دولت مثل کم کردن مالیات، دادن وام‌های کم‌بهره و... به بنگاهی که قصد دارد اسپانسر اعجوبه بدنسازی حرفه‌ای جهان شود، پیشنهادی وسوسه‌انگیز و تهییج‌کننده است!

کد خبر 837425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha