محمد مهدی مفتح، سید محمد موحد و حمیدرضا حاجی بابایی منتخبان مجلس دوازدهم از حوزه های انتخابیه تویسرکان، دهدشت و همدان بیشترین سابقه حضور در مجلس را دارند.

نماینده مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ یکی از ماندگارترین انتخابات کشورمان شد، به گونه ای که رهبر معظم انقلاب حضور مردم در پای صندوق رای را یک جهاد تعبیر کردند. حضور گسترده مردم پیام هایی را به جامعه جهانی نیز مخابره کرد و مشارکت ۲۵ میلیون نفری کمپین های تحریم انتخابات را شکست داد.

در این انتخابات از ۲۹۰ کرسی قوه مقننه، ۲۴۵ کرسی در مرحله نخست تعیین تکلیف شد و ۴۵ کرسی دیگر در مرحله دوم انتخابات تعیین تکلیف می شوند.

برخی منتخبانی که به مجلس دوازدهم راه یافته اند با احتساب این دوره، هشتمین حضور خود را در خانه ملت رقم می زنند یعنی چیزی حدود ۳۲ سال است که در پارلمان حضور دارند.

در بین نمایندگان مجلس یازدهم محمد مهدی مفتح، متولد ۱۳۳۵ نماینده مردم تویسرکان به عنوان با تجربه‌ترین عضو مجلس فعلی شناخته می‌شود وی با احتساب پیروزیش در مجلس دوازدهم در بین منتخبین فعلی با داشتن ۸ دوره سابقه حضور، رکورد دار است.

همچنین سید محمد موحد متولد ۱۳۳۱ منتخب کهگیلویه و بویراحمد هم از دیگر نمایندگان با تجربه خانه ملت است که با پیروزی وی در مجلس دوازدهم، سابقه حضورش در مجلس به هفت دوره می رسد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی متولد ۱۳۳۸ سیاستمدار اصول‌گرای ایرانی،نماینده مردم همدان هم با احتساب پیروزیش در انتخابات اخیر سابقه حضور ۷ دوره‌ای در مجلس را کسب می کند.

کد خبر 837421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Borzoo NO ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    1 0
    در طول این 32 سال مثلا برای مردم چکار کرده ؟؟؟ اصلا چرا بازنشست نمیشود ؟؟مگه سن بازنشستگی باید 90 سال باشد ؟؟؟