گلوله‌هایی که نیروهای اسرائیلی استفاده کرده، گلوله‌های کالیبر ۴۵×۵٫۵۶ میلی‌متری ناتو بوده است.

كشتار آرد

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: گلوله‌هایی که نیروهای اسرائیلی در واقعه موسوم به «کشتار آرد» استفاده کرده است، گلوله‌های کالیبر ۴۵×۵٫۵۶ میلی‌متر پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوده است. این گلوله‌ها به طور مشترک توسط انگلیس و اسرائیل تهیه شده‎اند.

دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در بیانیه جدید خود اعلام کرده که شواهد محکمی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای ارتش اسرائیل با هدف قرار فلسطینیان گرسنه‌ای که در انتظار دریافت کمک‌های غذایی بودند مرتکب جنایت شده‌اند.

این گروه حقوق بشری اعلام کرده نتیجه تحقیقاتش نقش رژیم صهیونیستی را در حادثه وحشتناک در میدان نابلسی در جنوب غربی شهر غزه تأیید می‌کند. این سازمان با استناد به شواهد از جمله نوع دقیق گلوله‌های استفاده شده در این جنایت، خواستار انجام تحقیقات مستقل در این باره شده است.

بر اساس بیانیه دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه، بسیاری از قربانیان این قتل عام بر اثر اصابت گلوله‌های کالیبر ۴۵×۵٫۵۶ میلی‌متری ناتو آسیب دیده‌اند که ارتش اسرائیل از آن استفاده می‌کند. صهیونیست‌ها در این جنایت از تفنگ‌های ام4، آی‌دبلیوآی تاور و مسلسل‌های سبک مانند IWI Negev استفاده کرده است.

پنجشنبه گذشته بیش از 100 فلسطینی با شلیک ارتش رژیم صهیونیستی به سمت افرادی که برای دریافت آرد در غزه تجمع کرده بودند به شهادت رسیدند. صهیونیست‌ها ادعا کرده‌اند که این افراد به به خاظر شلیک مستقیم که در نتیجه ازدحام جمعیت و زیر گرفته شدن با خودرو جان خود را از دست داده‌اند، ادعایی که سازمان‌های حقوق بشری با استناد به شواهد متقن قویا رد می‌کنند.

کد خبر 837334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha