باشگاه استقلال در اعتراض به داوری بازی برابر مس رفسنجان بیانیه‌ای صادر کرد و همچنین در خصوص قضاوت دربی ابراز نگرانی کرد.

باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین، تیم فوتبال استقلال تهران در حالی روز گذشته برابر مس رفسنجان در جام حذفی فوتبال ایران شکست خورد که به زعم کارشناسان داوری گل دوم تیم مس رفسنجان آفساید بود.

همچنین استقلالی‌ها اعتقاد داشتند پنالتی خراب شده صالح حردانی هم باید تکرار می‌شد زیرا بازیکنان مس رفسنجان زودتر از زده شدن ضربه وارد محوطه شده بودند.

در همین رابطه لحظاتی قبل باشگاه استقلال با صدور یک بیانیه نسبت به داوری این بازی اعتراض کرد و از 2 هفته پیش از شهرآورد تهران، بابت قضاوت این مسابقه ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه استقلال آمده:

شاگردان جواد نکونام در شرایطی با شکست ۲ بر صفر مقابل مس رفسنجان از دور رقابت‌های جام حذفی کنار رفتند که اشتباهات داور و کمک داور اول بازی منجر به حذف استقلال شد.

صرف نظر از پنالتی استقلال که به دلیل ورود زودهنگام بازیکن مس رفسنجان به محوطه جریمه قبل از برخورد پای پنالتی زن استقلال به توپ، طبق قانون باید تکرار می‌شد، گل دوم مس رفسنجان در موقعیت صد درصد آفساید به ثمر رسید و گل سالم استقلال هم در دقایق پایانی به اشتباه مردود شد تا همین سه اتفاق، جای برنده و بازنده را عوض کند.

حذف استقلال از جام حذفی که محصول اشتباه داور و کمک داور بود، ما را پیرامون قضاوت دربی دچار تردید می‌کند.

از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران تقاضا داریم با توجه به اهمیت دیدارهای آتی لیگ برتر به ویژه دربی سرخابی، دقت و نظارت‌ بیشتری روی داوری‌ها داشته باشند تا حق استقلال و هواداران فهیم مجموعه آبی بیش از این پایمال نشود.

به‌خصوص اینکه در دربی سرخابی نیم فصل اول همگان به وضوح دیدند اگر تکنولوژی وی ای آر نبود، باز هم حق استقلال در روز روشن خورده می‌شد.

باشگاه استقلال همچنین با احترام به زحمتکشان جامعه داوری، یادآور می‌شود اشتباهات خواسته یا ناخواسته، یک جام را به راحتی از استقلال گرفته و این انتظار معقول است که نظارت بیشتری روی داوری‌ها صورت پذیرد تا هواداران استقلال احساس نکنند برای ناکامی تیم محبوب آنها عمدی در کار است و موانعی عامدانه بر سر راه موفقیت استقلال قرار می‌گیرد.

باشگاه استقلال خلاف رویه باشگاه‌هایی که با هوچی‌گری و ایجاد هجمه روی داوران سعی در جمع آوری امتیاز دارند، همواره از ایجاد هرگونه فشار روی داوران پرهیز داشته و انصاف نیست این اخلاق مداری و رعایت اصول جوانمردانه منجر به ضرر این باشگاه شود و ناخواسته بقیه باشگاه‌ها هم برای احقاق حقوق خود به رویه اعمال فشار بر داوران، روی بیاورند.

کد خبر 837163
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • قرمزته IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    14 3
    هر دفعه که همینو میگید. دربی قبل که با داور مساوی گرفتید
  • زنده باد ایران عزیز IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    11 1
    مرتب هم میگن هوادارها که شلوغش کنند. هوادارها حقشون بیشتر به خرجومخارج زندگیشون و معیشتشونه نه فوتبال. پولشو شما میگیرید. مرتب هوادار هوادار میگید.
  • ایرانی AU ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    16 1
    وقتی می برید خودتان بردید اما وقتی می بارید داور و زمین و زمان باعث باخت شما شدند بس است بخدا اینهمه برد با کمک داور نمونه اش بازی با سپاهان که بازیکنان باید با کارت مستقیم قرمز اخراج می شد اما نشد هرکجا به نفع شما باشد داوری درست است و بی عیب و نقصی اما اگر ببازید داور و زمین و زمان در آن باخت نقش دارند
  • خودم IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    13 2
    اقا تمام لیگ وجام حدفی تطیل اعلام شد.تما جام هاروبه استقلال بدهید.بابا بس کنیددیگه.هروقت نتیجه نمیگرن داورمقصره.دربی رفت هم حق پرسپولیس خوردید.اون دیگه همه دیدند.بس کنیدبابا
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    13 2
    بابا شهامت داشته باشید و شکست را بپذیرید و اینقدر دنبال بهانه برای شکستتان نتراشید برفرض یکی ازگلها آفساید بود گل بعدی چه
  • ناصر IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    10 1
    چرا ترسیدید؟باز نزدیک دربی شد با کوبیدن داورا و بیانیه و ترسوندن داور دربی و چرندیات میخواید داور از ترس زیر سوال نرفتن غش کنه سمتتون؟مرد باشید یک بار بدون این حرفا بازی کنید.نزدیک دربی که میشه میگید میترسیم داور به ضرر ما سوت بزنه تا داور تو بازی ثابت کنه به نفع شما سوت میزنه مثل دربی قبل.همیشه حق به جانبید با همه ی باند بازیاتون دقیقا تیم حکومتی همینه
  • نادر DE ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    9 1
    فقط یک جمله "فرار رو به جلو"
  • امید IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    9 1
    فقط بهانه
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    5 1
    بله دیگه داوری اگه درست عمل کنه از طرف استقلال وپرسپولیس درست عمل نکرده همش باید پیروز از زمین بیرون بیان
  • US ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    فیلم افشاریان در دربی گذاشته گویای همه چیز بود داوران درسته اشتباه می کنند ولی فوتبال مافیایی ایران همیشه به سود استقلال تمام می شود
  • م م IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 0
    مردباشیدتوی زمین بازی کنیدبرآیت داورهاجوسازی نکنید پرسپولیس راسرمشق خودقراردهید