انتشار شایعه‌ای جدید در مورد حسن یزدانی تب دو آتشه‌ها و عاشقان کشتی را بالا برد تا موجی از نگرانی و اخبار نادرست فضای مجازی را درنوردد

حسن یزدانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش سه، علاقمندان و طرفداران بی‌شمار ورزش اول ایران با وسواس خاصی اخبار مربوط به آقای نابغه و یل جویبار به عنوان دارنده ٩ مدال طلا، نقره و برنز المپیک و جهان را بعد از عمل جراحی کتفش در آستانه بازی‌های المپیک ٢٠٢٤ پاریس دنبال می‌کنند و متاسفانه برخی شایعات یا حرف‌های درگوشی غیر موثق با روح و روان آنها بازی می‌کند.

انتشار شایعه مساعد نبودن وضعیت کتف حسن یزدانی و اینکه از وضعیت درمانش راضی نیست شوک عجیبی را امروز به علاقمندان یل جویبار وارد کرد. حتی برخی صفحات مجازی از انصراف حسن یزدانی از المپیک پاریس خبر دادند که این موضوع شوک بزرگی به علاقه مندان به کشتی بود.

اما این شایعات خیلی زود رنگ باخت. خبرنگار ما در تماسی که با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی داشت، خیلی زود متوجه شد که این موضوع فقط در حد یک شایعه است و حسن یزدانی همچنان با قدرت و روی برنامه تمرینات خود را برای بازگشت به تشک انجام می‌دهد.

از سوی دیگر همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی که دائما وضعیت او را پیگیری می‌کند،می‌گوید: "خودتان می‌گویید شایعه. به این حرف‌ها توجه نکنید. حسن یزدانی در کمال آرامش کارش را دنبال می‌کند و روی برنامه پیش می‌رود. مطمئن باشید حسن هر طور شده در المپیک پاریس کشتی می‌گیرد."

همچنین رئیس کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی هم خط بطلانی بر شایعات و نگرانی‌های مطرح شده غیر موثق کشید و صحبت‌هایی را در خصوص روند بازگشت آقای نابغه ٩ مداله به تشک کشتی انجام داد. کیهانی در بخش اولیه صحبت‌های خود می‌گوید: "صحبت‌ها و اخباری که مطرح شده و انتشار یافته با حرف‌هایی که گوش به گوش در حال دهان به دهان شدن است در مورد حسن یزدانی هیچ سندیتی ندارد. علاقمندان و طرفداران حسن و کشتی وقتی باید نگران شوند که خبری رسمی از سوی سخنگوی فدراسیون کشتی یا منبع و رسانه‌ای معتبر منتشر شود، نباید به شایعات توجه کرد یا به آن دامن زد."

پزشک معتمد فدراسیون کشتی در رابطه با وضعیت حسن بعد از عمل کتف روز پنجم آبان و با توجه به اینکه چهار ماه از آن می‌گذرد، عنوان می‌کند: "روال عادی دوران نقاهت و بازگشت به تشک را می‌گذراند و هیچ مشکل خاصی و غیر طبیعی در حال حاضر وجود ندارد. پروسه درمان کتف حسن به درستی و بسیار مطلوب در حال طی شدن است. حسن هم نبوغ ویژه و خاصی از لحاظ فنی دارد و هم ذهنی و جسمی، نقره در دست یزدانی است و برای طلای المپیک ٢٠٢٤ پاریس با دیوید تیلور خواهد جنگید. به شایعات نباید توجه کرد چون امکان دارد روی روح و روان یک قهرمان بزرگ هم تأثیر منفی بگذارد. حسن بی نهایت حرفه‌ای زندگی می‌کند و همه چیز به درستی تحت کنترل اوست، تمرینات منظم و بی وقفه فیزیوتراپی و علمی بازتوانی و آمادگی جسمانی. روند درمان یزدانی از نگاه من مناسب و مطلوب پیش می‌رود، جای هیچ نگرانی نیست، خودش پرتلاش در حال حرکت رو به جلو برای بازگشت است و بی تعارف یا پنهان کاری جای نگرانی تا این لحظه برای مردم عزیزمان نسبت به کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد وجود ندارد. تا قبل از پایان سال ١٤٠٢ و در همین دو هفته پایانی جلسه کمیته پزشکی و فنی را با حضور کادر فنی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی در فدراسیون کشتی بصورت رسمی برگزار می‌کنیم و شرایط یک به یک بچه‌ها از جزئی‌ترین آسیب را بررسی و اطلاع رسانی خواهیم کرد تا سال جدید و ١٤٠٣ با برنامه‌ای حرفه‌ای به رقابت‌های قهرمانی آسیا، پیکارهای کسب سهمیه‌های باقی مانده المپیک و بازی‌های ٢٠٢٤ پاریس پا بگذاریم تا شاهد درخشش هر چه بیشتر و بهتر ورزش کشتی در پیکارهای حساس پیش رو باشیم."
حسن یزدانی که در روزهای اخیر در کمپ تیم‌های ملی کشتی حاضر شده و تمرینات بدنسازی را در کنار سایر آزادکاران انجام می‌‍دهد، احتمالا از فروردین ماه طبق برنامه ریزی انجام شده می‌تواند به تشک برگردد و تمرینات کشتی خود را در پیش بگیرد. به نظر می‌رسد عزم حسن یزدانی برای حضور در المپیک جزم است و او هر طور شده قصد دارد سومین مدال المپیکی خود را هم کسب کند، حتی اگر شرایط کتفش بعد از جراحی که داشته، ایده آل نباشد. به هر حال کادرفنی هم قصد دارد حسن به تمرینات برگردد تا او را در یک تورنمنت قبل از المپیک محک بزند.

کد خبر 837124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    8 35
    این دیگه موتور سیکلت 70هم نیست چه برسه به بولدوزر
    • عمار IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      29 7
      حسن یزدانی یکی از نوابغ کشتی جهان هست، وهر اظهار نظر بیخود وتوهین آمیز نسبت به ایشون، بی انصافی وگناهی بزرگ است، ما باید قدر این پهلوانان را بدانیم
    • علی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      3 2
      باز اون ۹ تا مدال برده جز نوابغ ماندگار تاریخ کشتیه تو و خاندانت روی هم چی هستید یه مشت بی وجود ؟
  • مجید IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    9 5
    خدا را شکر حسن آقا حالش خوبه خدا لعنت کنه اون افرادی که با احساسات مردم بازی میکنن ایشالله دو قهرمانی المپیک دیگر برای حسن اقا
  • علی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    7 2
    آقا حسن یزدانی هر جوری شده با مسدومیتت بجنگ و یک بار دیگه ایران و ایرانی رو سر بلند کن تو با تن زخمی هم لرزه به تن حریفان می‌ندازی خدا بهت سلامتی بده پلنگ جویبار
  • علی‌حاتمی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    3 0
    زنده‌باد‌.دعا‌میکنم‌واسه‌اقای‌یزدانی‌.شیر‌مرد.باعث‌افتخارن‌حسن‌اقا۷۳۷
  • ابراهیم IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    1 0
    حس یزدانی عشق ملت ایران است انشالله خدا سلامتیشو زودتر برگردونه تا ۹تا دیگه مدال برای ایران عزیز بیاره