حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: باید از سرمایه های کشور محافظت شود، جوانان و عزیزانی که به کشورهای دیگر می روند، به کشور برگردند و در سازندگی کشور مشارکت کنند.

آیت الله جوادی آملی

به گزارش همشهری‌آنلاین، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار دکتر عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیئت همراه بیان داشتند: ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده هستیم، ما نه یعنی حوزوی ها و دانشگاهی ها، بلکه تمام مردم ایران، آقا و آقازاده هستند چون شناسنامه دارند، تاریخ دارند، جغرافیا دارند، و کشوری که دارای تاریخ و جغرافیا باشد، بزرگ است، شما در هر کجای ایران قدم بگذارید، اثری از آثار باستان این کشور می بینید بر خلاف کشوری مانند آمریکا که دارای جغرافیا و آثار باستانی کهن نیست، مردم ایران هزاران سال با شرف زندگی کرده اند، لذا شأن این مردم بزرگ، زندگی ناآرام نیست!

ایشان اظهار داشتند: ما باید از جنگل ها، درخت ها، منابع طبیعی و حتی حیوانات در جنگل نیز محافظت کنیم، درخت ها را از بین نبریم، حیوانات جنگل را نکشیم و به اینها آسیب نرسانیم، چرا که اینها همه سرمایه های کشور ما هستند و باید این سرمایه ها را حفظ کنیم.

ایشان بیان داشتند: ما نه تنها باید درخت داری، که باید درختکاری کنیم، پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در اهمیت درختکاری می فرماید «إن قامَتِ السَّاعةُ و فی یَدِ أحَدِکُم فَسِیلَةٌ ، فإنِ استَطاعَ أن لا یَقومَ حتّی یَغرِسَها فَلْیَغرِسْها» یعنی اگر شاخه درختی در دست شما بود و یک ساعت دیگر قیامت می آید، پس این نهال خود را بکارید! این اهمیت کاشت درخت را در اسلام می رساند، نمی فرماید که اگر یک ساعت دیگر خواستید بمیرید، بلکه اگر حتی یک ساعت دیگر قیامت هم خواست بر پا شود، شما نسبت به کاشت نهالی که در دست دارید، اقدام نمایید.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: باید از سرمایه های کشور محافظت شود، جوانان و عزیزانی که به کشورهای دیگر می روند، به کشور برگردند و در سازندگی کشور مشارکت کنند، و همه قدر خودشان را بدانند، نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند، تا انشاء الله این نظام الهی را به صاحب اصلی اش برسانند.

در ابتدای این دیدار، دکتر عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، گزارشی از فعالیت های سازمان منابع طبیعی خدمت معظم له ارائه داد.

کد خبر 836808
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • بازنشسته IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    5 0
    احسنت بر شما و دیدگاه خوب شما ضمنا لازم است یاد آوری فرمایید که قیمت دلار ششصد هزار ریالی همراه با کاهش ارزش ریال شایسته کشور ما نیست
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    3 0
    درباره زوال جنگلهای بلوط و اینکه دچار همه گیری انواع آفات شده اند می خواستم چند نکته عرض کنم. اول یک مثال می خواستم بزنم پوست و بدن آدم سالم دارای ایمنی است و عفونت نمی کند و زخم نمی شود حالا این فرد اگر قند داشته باشد همینجوری دچار عفونت پا می شود و اگر پایش زخم شود به این راحتی خوب نمی شود و مراقبت و درمان نکند سیاه شده و باید قطع شود و حتی اگر قطع نشود منجر به مرگ می شود. حالا وضع جنگلهای بلوط مدام شاخه و برگ آنها را جهت تعلیف می برند درختان شیره و جانی ندارند و در برابر آفات شدیدا بیمار می شود. و از سوی دیگر با چرای دام کف جنگل لاشبرگ و هوموس و خاکبرگ نمانده که هم مثل اسفنج آب را نگه دارد و به زمین نفوذ دهد هم مواد آلی و معدنی و حتی میکروارگانیسمهای که نیترژن هوا را به ازت تبدیل کنند و در اختیار درخت بگذارند نیست حتی خاک کف جنگل فرسایش پیدا کرده و ضعیف شده و درخت بذری تولید نمی کند و اگر هم تولید کند یا توسط مردم برداشت شده یا اگر روی زمین بی افتد به علت نبود لاشبرگ نرم و غنی از موادی که از اعماق زمین ریشه ها بیرون آورده اند نیست که سبز شود و اگر هم سبز شود توسط دامها نابود می شود