دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش گفت: کشور ما محل عبور قاچاقچیان و گونه‌های قاچاق شده برای کشورهای دیگر شناخته شده است.

قاچاق حیات وحش در ایران - یوزپلنگ ایرانی - یوزپلنگ آسیایی - یوز ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست جوان اظهار کرد: قاچاق حیات وحش از نظر سود و پرجاذبه بودن در میان تمام موارد مختلف رده سوم را در کشور دارد.

وی تصریح کرد: کشور ما از نظر مهاجرت پرندگان یک کریدور است. خیلی از پرندگان آبزی و شکاری از قسمت‌های شمالی وارد مناطق گرمسیر جنوبی می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: همه این موارد دخیل هستند و خود ما هم از نظر تنوع گونه‌ای در سطح بالا هستیم. کشور ما محل عبور قاچاقچیان و گونه‌های قاچاق شده برای کشورهای دیگر شناخته شده است. با توجه به ارزش‌های گونه‌های جانوری که وجود دارد، باید بیشتر مراقبت کنیم.

وی افزود: نشست‌های مختلفی امسال برگزار کردیم که موجب عملکرد خوبی شد. همچنین باید کمیته قاچاق حیات وحش را ادامه دهیم تا این موارد به حداقل برسند.

ابدالی بیان کرد: حیات وحش نقش اساسی و کلیدی در زندگی ما دارد که اگر بی‌تفاوت باشیم قطعا ژن‌های بی‌بدل را از دست خواهیم داد.

وی گفت: این اهتمام هم هست که اگر تمام دستگاه‌های مختلف کشوری کار خود را به خوبی انجام دهند، می‌توانیم با موضوع قاچاق مبارزه کنیم.

ابدالی تصریح کرد: برای سال جدید تصمیمات مختلفی گرفته شده است. همچنان جلسات متعددی در راستای این موضوع برگزاری خواهیم کرد و آموزش هم خواهیم داد.

وی گفت: همکاران فراجا که در ورودی مرزها فعالیت می‌کنند باید به خوبی آموزش‌های حرفه‌ای را ببینند تا بتوانند در صورت مشاهده قاچاق حیات وحش مبارزه کنند. جلسات کمیته به صورت منظم در حال برگزاری خواهد بود و تمام دستگاه‌ها اگر به وظایف خود به خوبی عمل کنند، زمینه قاچاق به مرور کمرنگ خواهد شد.

کد خبر 836619
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha