معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که این کشور به اقدامات خود در غرق کردن کشتی‌های انگلیسی ادامه می‌دهد.

يمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز -یکشنبه- در اظهاراتی گفت یمن به غرق کردن کشتی‌های بیشتری از انگلیس ادامه می‌دهد و هرگونه پیامد یا آسیب‌های دیگر، به فاکتور انگلیس به عنوان کشور متجاوز به یمن و شریک آمریکا در تجاوز به غزه، اضافه خواهد شد.

روز شنبه، دولت مستعفی یمن اعلام کرد کشتی انگلیسی «به دلیل عوامل جوی و بادهای شدید» در دریای سرخ غرق شد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، در بیانیه‌ «گروه بحران برای رسیدگی به وضعیت کشتی روبی‌مار» که توسط دولت مستعفی یمن تشکیل شده، آمده‌ بود: «ما غرق شدن کشتی (MV Rubimar) را در عصر جمعه همزمان با شرایط جوی و وزش باد شدید در دریا اعلام می‌کنیم.»

در ۱۸ فوریه، ارتش یمن اعلام کرد در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، کشتی باری «روبی‌مار» را در دریای سرخ با چند موشک نیروی دریایی هدف قرار داده‌ که منجر به آسیب شدید شده که خطر غرق شدن آن وجود دارد.

نیروهای مسلح یمن در آن زمان تاکید کردند که در حین عملیات مراقب بودند تا خدمه کشتی سالم از آن خارج شوند.

به گفته دولت مستعفی یمن، این کشتی «هزاران تن کود و سوخت» حمل می‌کرد و در حدود ۱۶ مایلی از سرزمین اصلی یمن قرار دارد.

این در حالی است که انصارالله روز شنبه بر انتقال کمک‌های امدادی به نوار غزه به عنوان شرط اجازه خروج کشتی انگلیسی تاکید کرد.

محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی این گروه، در پلتفرم ایکس گفت: ما مجددا تاکید می‌کنیم که پیشنهاد برای یدک‌کشی (پس گرفتن) کشتی (روبی‌مار) در ازای ورود کامیون‌های امدادی به غزه محقق می‌شود.

او بدون جزئیات بیشتر افزود که انصارالله «بریتانیا را مسؤول تمام عواقب (سرنوشت کشتی) می‌داند.»

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در پلتفرم «ایکس» با تایید این خبر نوشت: «کشتی روبی‌مار یک ناو فله‌بر با پرچم بلیز است که در ۱۸ فوریه هدف موشک قرار گرفت و کشتی از زمان حمله کم کم پر از آب شده و غرق شد. تقریبا ۲۱ هزار تن کود سولفات آمونیوم فسفات که کشتی حمل می‌کرد، یک خطر زیست محیطی در دریای سرخ محسوب می‌شود.»

کد خبر 836492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha