رئیس شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به موضوع ایمنی بازار تهران گفت: طرح بازار در شورا مطرح خواهد شد، قرار است که یک شهرداری مشخص زیر نظر شهرداری منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود.

چمران در جمع خبرنگاران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز بهای خدمات بازدید از برج میلاد و مراکز فرهنگی بررسی و تعیین می‌شود، گفت: لایحه HSE شهرداری تهران و اساسنامه سازمان آرامستان‌ها نیز بررسی خواهد شد.

او با بیان اینکه برنامه مفصلی برای مراکز میراث فرهنگی، چگونگی ساخت و ساز و دریافت پروانه در این مراکز در شورا تهیه شده است، تأکید کرد: البته روند مشخص بود اما سریع و راحت و روان نبود، در این برنامه ارتباطات بین شهرداری، شورا و وزارت میراث فرهنگی بررسی شده است.

چمران همچنین تصریح کرد: متاسفانه قرار نیست اتفاق خاصی در حال حاضر در بازار بیفتد و طرح ما مربوط به بازار نیست. طرح بازار در شورا مطرح خواهد شد و یک شهرداری ویژه زیر نظر شهرداری منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه اصناف، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری باید همکاری کنند، گفت: هیچ دلیلی ندارد کالاها در انبارهای بازار دپو و مجددا خارج شود. باید به میزان خرید مردم، کالا وارد بازار شود اما در حال حاضر تمام اجناس در بازار انبار و از آنجا حتی به سایر شهرها ارسال می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم ایمنی و شلوغی تاسیسات آب و برق و ایجاد آتش‌سوزی گفت: امیدواریم سازمان میراث فرهنگی همکاری و بیشتر به بازار توجه کند. به طوری که مشکلات ارتفاع ساخت و ساز اصلاح شود و اجازه ندهیم بازار به سمت فرسودگی برود.

او با بیان اینکه برخی اصناف اعلام آمادگی کردند که در نزدیک نمایشگاه دائمی مستقر شوند، گفت: زمین‌هایی در اطراف نمایشگاه برای کارگاه‌های این اصناف پیش بینی و فروش جزئی آنها در بازار انجام خواهد شد.

کد خبر 836341
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    بهترین کاری که ایشان برای بازار و اصلاً کل تهران می تواند انجام دهد این است که خودش را بازنشسته کند