مجموع نظرات: ۱
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
۰ نفر

۱۰ روز مانده به شب چهارشنبه آخر سال، انفجار مواد محترقه اولین قربانی را در پایتخت گرفت تا زنگ خطر بار دیگر به صدا درآید.

انفجار ترقه

همشهری آنلاین - حوادث: این حادثه ساعت ۱۳:۰۹ دقیقه ظهر جمعه در منطقه مرتضی‌گرد در جنوب تهران اتفاق افتاد. صدای انفجاری مهیب خانه ای که در یکی از محله‌های این منطقه بود را به لرزه درآورد و ساکنان منطقه را به آنجا کشاند. دود سفیدی که در آسمان منتشر شده‌ بود نشان می‌داد که به احتمال زیادی منشاء انفجار مواد محترقه است. با این وجود هنوز به درستی معلوم نبود در این خانه چه اتفاقی افتاده است. همسایه‌ها در تماس با اورژانس و آتش نشانی درخواست کمک کردند و دقایقی بعد صدای آژیر خودروهای امدادی محله را پر کرد.

زمانی که امدادگران وارد خانه شدند، با پیکرهای دو پسر نوجوان که بر اثر انفجار مواد محترقه دچار سوختگی شده بودند مواجه شدند. وضعیت هر دو نفر وخیم بود و شواهد موجود در محل حادثه نشان می‌داد دو پسر نوجوان با استفاده از اکلیل سرنج در حال ساخت نارنجک‌های دست‌ساز بودند که انفجار بزرگی رخ داده است.

زمانی که امدادگران اورژانس در حال بررسی علائم حیاتی دو حادثه دیده بودند پی بردند یکی از آنها که حدود ۱۴ سال داشت بر اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داده است. وضعیت دومین نفر نیز چندان خوب نبود؛ چرا که او از ناحیه صورت و هر دو دست به شدت دچار جراحت شده بود که در این شرایط توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

تحقیق از ساکنان منطقه نشان می‌داد که این دو نوجوان از چند روز قبل درست کردن نارنجک‌های دستی را آغاز کرده بودند و معمولا پسر جانباخته نارنجک‌ها را می‌ساخت و دومین نفر که مصدوم شده آنها را توزیع می‌کرد.

دکتر بابک یکتاپرست، مدیرکل روابط عمومی سازمان اورژانس کشور با بیان جزئیات این حادثه تلخ به حادثه به همشهری می‌گوید: متاسفانه با مرگ این پسر نوجوان نخستین مورد جانباخته مربوط به حوادث چهارشنبه سوری در تهران ثبت شد. او همچنین درباره مصدوم این حادثه نیز گفت: همکارانم در کوتاه‌ترین زمان ممکن پسر نوجوان را به بیمارستان منتقل کردند و او تحت درمان قرار گرفت اما طبق آخرین اخبار او از ناحیه دست به شدت مجروح شده و دستش در معرض قطع شدگی قرار دارد.

کد خبر 836261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    ولی هیچیک ازمردم نجیب ایران اسلامی به اودستورساخت وتوزیع نارنجک را نداده بود!!!،این را میگویندمفتی مفتی جان خودرا تلف کردن@!!@!.