یک عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین تاکید کرد مردم ایران را باید «پیروز اصلی» میدان انتخابات به‌حساب آورد.

انتخابات 2

همشهری‌آنلاین- گروه سیاسی: امیرحسین بانکی‌پورفرد اظهارکرد: بررسی دغدغه‌ها و رویکردهای مشارکتی و انتخاباتی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مردم ایران طی دهه‌های گذشته، به‌ویژه در رفتارهای انتخاباتی خود ثابت کرده‌اند هرجا احساس کنند دشمنان روی موضوعی حساسیت نشان می‌دهند، خلاف آن مسیر حرکت و آنان را نا امید کرده‌اند.

وی افزود: در واقع تجربه برگزاری چند دهه انتخابات در جمهوری‌اسلامی نشان می‌دهد در شرایطی که دشمنان راهبرد «تحریم انتخابات» را پیگیری کرده‌اند، ایرانیان با حساسیت و انگیزه مضاعف‌تری در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند.

بانکی‌پورفرد ادامه داد: بنابراین معتقدم بخش مهمی از جمعیت رای‌دهندگان روز جمعه را افرادی تشکیل می‌دهند که در لبیک به ندای مقام‌معظم رهبری و با هدف خنثی‌سازی جنگ ترکیبی ماه‌های اخیر دشمنان در میدان انتخابات حاضر شدند؛ موضوعی که بار دیگر هوشیاری و بصیرت مردم ایران را به رخ جهانیان کشید.

دشمنان نتوانستند مردم را ناامید کنند

این نماینده مجلس تصریح کرد: با وجود اینکه دشمنان و معاندان طی ماه‌ها و سال‌های اخیر با استفاده از ابزارهای مختلف و با به راه انداختن جنگ ترکیبی شامل انواع تحریم‌ها و فشارهای سیاسی – اقتصادی، تلاش کردند به میزان مشارکت انتخاباتی مردم را وارد مسیر نزولی کنند، اما حضور بیش‌از ۲۵ میلیون ایرانی در پای صندوق‌های رای، نشان می‌دهد چنین فشارهایی نتوانسته جامعه ایران را از مشارکت در انتخاباتی ناامید و منصرف کند.

بانکی‌پورفرد با اشاره به فضای رقابتی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: نکته مهم اینجاست که مردم دراین دوره به‌خوبی احساس کردند گزینه‌های متنوع و متعددی برای انتخاب دارند. وجود فضای مطلوب برای رقابت کاندیداها از نکات اصلی است که در مشارکت مردم اثرگذار بود.

دوقطبی‌ های کاذب دوره‌ های گذشته شکسته شد | رقابت فهرست‌ ها ویژگی مهم انتخابات بود

رقابت فهرست‌ها

این عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: حسن بزرگ این دوره از انتخابات مجلس این بود که دوقطبی‌های کاذب دوره‌های گذشته شکسته شد و دایره گزینش رای‌دهندگان گسترش پیدا کرد. دراین دوره مردم با این ویژگی مواجه بودند که دیگر مجبور نیستند صرفا بین دو فهرست انتخاباتی، یکی را انتخاب کنند و گزینه‌ها و گرایش‌های متنوعی در برابرشان قرار داشت.

بانکی‌پورفرد اضافه کرد: در مجموع معتقدم رقابت گسترده و تنگاتنگ فهرست‌های انتخاباتی را باید ویژگی مهم این دوره از انتخابات به‌حساب آورد.

کد خبر 836244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha