رسانه‌های غربی، امروز (جمعه) روایتگر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای بودند و این حضور را عامل افزایش اقتدار منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کردند.

قاب رسانه های خارجی

به گزارش همشهری‌آنلاین، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در گزارشی درباره انتخابات ایران نوشت: ایرانی ها امروز برای انتخابات اعضای پارلمان و همچنین مجلس خبرگان رهبری پای صندوق های رای رفتند.

یکی از رای دهندگان که خود ناصر رنجبر ۳۴ ساله معرفی کرد ، در گفت‌وگو با الجزیره، شرکت در انتخابات را وظیفه دینی دانست و هدفش از شرکت در انتخابات را پیروی از فرامین رهبری اعلام کرد.

الجزیره با اشاره به حضور طیف های مختلف سیاسی از اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در انتخابات امروز، پیش بینی کرد اصولگرایان اکثریت را در مجلس آینده به دست بگیرند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز از آسان سازی شرایط رای گیری در ایران و تایید افراد بیشتر در شورای نگهبان نسبت به دوره های گذشته خبر داد.

این رسانه غربی با اشاره به ناآرامی های سال گذشته ایران، رای گیری امروز را رای مردم ایران به مشروعیت جمهوری اسلامی و عامل افزایش قدرت آن در منطقه و جهان دانست.

شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا نیز با پوشش کامل فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمان رای دادن، نوشت: رهبری ایران، شرکت در انتخابات را عامل خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان اعلام کردند.

این رسانه آمریکایی مدعی شد که در ۲ دهه گذشته، مجلس ایران در کنترل افراد ضدآمریکایی بوده است و افزود: مردم ایران برای انتخاب ۲۹۰ نماینده از میان ۱۵ هزار نامزد، امروز پای صندوق های رای رفتند.

«ای‌بی‌سی‌نیوز» درباره حضور نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی نیز نوشت: پنج کرسی از کرسی های مجلس شورای اسلامی به اقلیت های دینی تعلق دارد.

کد خبر 835862
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha