«عبداللطیف رشید» با اشاره به اینکه بغداد در حال هماهنگی با واشنگتن برای خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق است، گفت: خروج این نیروها از کشور تصمیمی است که دولت با هماهنگی احزاب سیاسی و پارلمان گرفته است.

عبداللطیف رشید

به گزارش همشهری آنلاین، «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق در خصوص روابط خارجی کشورش گفت «اکنون روابط ما با کشورهای همسایه و جامعه جهانی خوب است».

وی که با شبکه خبری «الحدث» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «روابط قوی با ایران داریم و بین کشور روابط تجاری و مذهبی وجود دارد».

رئیس‌جمهور عراق با اشاره به اینکه بغداد در حال هماهنگی با واشنگتن برای خروج ائتلاف آمریکایی از عراق است، تصریح کرد: «حضور آمریکا و نیروهای ائتلاف با توافق دولت عراق صورت گرفت و خروج این نیروها از کشور تصمیمی است که دولت با هماهنگی احزاب سیاسی و پارلمان گرفته است».

وی خاطرنشان کرد: «حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق با داعش مرتبط است که تهدید آن نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است».

رئیس جمهور عراق در خصوص روابط کشورش با عربستان گفت: «روابط ما با عربستان خوب است و به همه سرمایه گذاران عرب نیاز داریم و سعودی ها به روابط خوب و قوی با عراق خوشبین هستند و خواستار ثبات و امنیت ما هستند».

وی گفت: «تلاش می کنیم اوضاع منطقه را آرام کنیم و موفق شده ایم دیدگاه های عربستان و ایران را به هم نزدیک کنیم و سوریه را به اتحادیه عرب بازگردانیم، اختلافات در منطقه اساسی نیست و قابل حل است».

رئیس‌جمهور عراق افزود: «روابط ما با ترکیه از نظر سیاسی و تجاری خوب است و با نقض امنیت عراق از سوی هر طرفی از جمله ترکیه مخالفیم و مذاکرات ما با ترکیه برای حل مشکلات ادامه دارد»

کد خبر 835684
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    9 36
    مطمعنا به محض خروج نیروهای امریکایی بی ثباتی و ورود اعضا داعش به داخل عراق شروع میشه ..
    • اسماعیل منصوری IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      29 6
      داعش رو آمریکا به وجود اورد،توی جنگ هم هواپیماهای آمریکایی براشون سلاح می ریخت
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      33 6
      نابغه اونی که داعش را بوجود آورد اوباما و کلینتون بودند اونی که فرماندهان داعش را از مهلکه نجات میداد هلیکوپترهای آمریکایی بودند اونی که داعشی های زخمی را مداوا می‌کرد بیمارستان ها و پزشکان اسرائیلی بودند اونی که مهمات و تجهیزات داعشی ها را فراهم می‌کرد ازناب بی خاصیت زیر دست آمریکایی ها بودند اونی که اطلاعات و آموزش به داعشی ها میداد فرمانده هان تروریست آمریکایی بودند بدون آمریکا عراق و سوریه که هیچ جهان امن تره
  • احمد IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    6 23
    میخوا هن عراق را تقدیم داعش کنند مثل افغانستان
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      19 4
      غلط کردن شما هم زیاد بی بی سی نبین مغزت پوک میشه این لولو خورخوره که اسمش را گذاشتن داعش و باهاش القای وحشت می کنند تا در عراق و سوریه بمانند و چپاول کنند ساخته دست پلید استعماری تروریستی خود آمریکایی هاست
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    3 13
    متاسفانه مونتاژ کاران بل هلیکوپتر امریکائی از شاهین شهر اصفهان خارج شدند و بی کیفیتی صنایع بال گردی از همان موقع شروع شد.
  • IQ ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    2 2
    احزاب سنی و کردهای عراق به خروج آمریکا از عراق رای ندادن این آقا خودش جزو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق هستش جالبه اینجور تحلیلی از ایشون
  • اسفند IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    8 2
    عراق بدلیل منابع سرشار نفتی و اماکن متبرکه درصدر مهمترین کشورهاست برای ایران از لحاظ سیاسی چه از لحاظ فرهنگی مذهبی و به نوعی انقلاب و ایدئولوژی آرمانگرایی ایران گره خورده با عراق
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 1
    خدا را شکر برن که برنگردند مرگ بر امریکا