مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

۶ عضو باند جنایتکار که رپر معروف آفریقای جنوبی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.

Aka

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از تایمز، در ۱۰ فوریه ۲۰۲۳، وقتی کایرنان جرید فوربس، معروف به «آکا»، خواننده معروف اهل آفریقای جنوبی، به همراه دوستش تبلو از رستورانی در شهر بندری دوربان خارج شدند؛ هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفته و کشته شدند.

آکا که علاوه بر خوانندگی، تهیه کننده و تاجری مشهور بود، در کیپ تاون به دنیا آمده و در ژوهانسبورگ بزرگ شده بود. این خواننده مشهور در سال ۲۰۱۱ با انتشار یک تک آهنگ، بسیار محبوب و به سرعت به یکی از موفق ترین هنرمندان در آفریقای جنوبی تبدیل شد. او به موفقیت های چشمگیری دست یافت و به خاطر فعالیت در صحنه موسیقی، جوایز متعددی را به دست آورد.

با حساسیتی که قتل آکا داشت و فشاری که از سوی طرفداران و جامعه موسیقی به پلیس آفریقای جنوبی وارد ‌شد، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری قاتلان صورت گرفت.

طرفداران آکا مرگ او را پایان دوره‌ای طلایی در موسیقی آفریقای جنوبی عنوان کردند و به همین دلیل پلیس را تحت فشار قرار دادند.

پلیس در جریان تحقیقات گسترده‌ای که انجام داد هویت قاتلان را شناسایی کرد اما متوجه شد که این افراد از کشور گریخته‌اند.

به این ترتیب تحقیقاتش را در بیرون از مرزهای آفریقای جنوبی ادامه داد. در نهایت کاراگاهان پلیس جنایی سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد مظنونان به کشور کوچک «اسواتینی» گریخته‌اند.

بنابراین پلیس آفریقای جنوبی با همکاری پلیس اینترپل توانست مخفیگاه آنان را شناسایی و شنبه گذشته آنها را در مخفیگاهشان در اسواتینی دستگیر کردند.

به گفته بهکی سل، رئیس پلیس آفریقای جنوی، این قتل، یک قتل برنامه ریزی شده بوده که همچنان انگیزه آن در دست بررسی است.

اعضای باند ۶ نفره که در قتل خواننده رپ آفریقای جنوبی افراد شرکت داشته‌اند، شامل سرکرده گروه، دو تیرانداز، و ۳ نفر مسئول سازماندهی سلاح گرم و وسایل نقلیه هستند.

کد خبر 835671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha