پیش‌فروش بلیت‌های ناوگان عمومی مسافربری برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ از ۱۰ روز دیگر، یعنی یکشنبه، ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و هم‌وطنانی که می‌خواهند با اتوبوس به سفر بروند، باید برای رزرو بلیت موردنیاز خود از این تاریخ آماده باشند.

  پیش فروش بلیت قطار

به گزارش همشهری آنلاین، آن‌گونه که مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گوید: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان عمومی مسافربری جاده‌ای به‌صورت حضوری و اینترنتی خواهد بود و متقاضیان می‌توانند علاوه بر باجه‌های بلیت‌فروشی شرکت‌های حمل‌ونقلی، نسبت به پیش‌خرید اینترنتی بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی، سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر اقدام کنند.

طبق اظهارات داریوش باقرجوان، برای ایام نوروز امسال، ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در محورهای مختلف درون استانی و برون‌استانی برای جابجایی مسافران فعال خواهند بود.

نکته قابل‌توجه اینکه در خرید بلیت اتوبوس برای ایام نوروزی، ارائه کد ملی و تلفن همراه از طرف مسافران الزامی است و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز برای دریافت شکایت یا نظر شهروندان معرفی شده است.

تکاپو برای تأمین نیاز مسافران نوروزی در جریان است و در این میان، معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی، هشدار داد که فروش چارتری بلیت هواپیما در ایام طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ممنوع شد.

در این ابلاغیه، سفرهای هوایی در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در همه مبادی و مقاصد داخلی و خارجی، به‌عنوان پرواز نوروزی محسوب شده که بلیت آنها باید طبق قیمت‌های مصوب و غیرچارتری فروخته شود.

معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در این ابلاغیه سازمان هواپیمایی خواسته است تا این مصوبه را به تمام شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کند و نظارت لازم از سوی این سازمان برای اجرای آن به عمل آید.

پیش‌ازاین فروش بلیت قطارهای نوروزی نیز در دستور کار قرار گرفته بود و متقاضیان از صبح روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه می‌توانستند نسبت به خرید بلیت موردنیاز خود در مسیر موردنظر اقدام کنند.

بلیت‌فروشی قطارهای نوروزی به مدت سه روز انجام می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در روز سه‌شنبه ۸ اسفند، پیش‌فروش بلیت همه قطارها به‌غیراز مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و برعکس آغاز شد. روز چهارشنبه ۹ اسفند پیش‌فروش بلیت همه قطارها به‌استثنای مسیر تهران- مشهد و برعکس انجام گرفت و از امروز (پنجشنبه ۱۰ اسفند) نیز بلیت قطار همه مسیرها ازجمله مسیر تهران - مشهد و برعکس عرضه خواهد شد.

در فرایند بلیت‌فروشی امسال، برای رفاه مردم و برقراری عدالت در خرید بلیت قطار، در هر سه روز، ابتدا از ساعت هشت صبح همه ظرفیت بلیت قطارها فقط به‌صورت اینترنتی عرضه می‌شود و از ساعت ۱۲ هر روز علاوه بر فروش اینترنتی، امکان خرید بلیت‌های باقی‌مانده از طریق مراکز مجاز فروش حضوری (آژانس‌ها) نیز وجود خواهد داشت.

بر اساس اطلاعیه‌های قبلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و طبق قوانین و مقررات، همه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیت مطابق با نام و نام خانوادگی خود باشند. بر این اساس، مأموران کنترل بلیت موظف‌اند با رؤیت کارت شناسایی معتبر از مسافر، نام فرد را با تصویر بلیت بررسی کرده و از ورود افراد با بلیت غیرمعتبر جلوگیری کنند.

کد خبر 835613
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 0
    بهتره بلیط رفت و برگشت تضمینی برای کدملی افرادی که حداقل یکسال است است که مسافرتی نداشتند در اولویت قرار گیرد .