رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: تا امروز در خصوص برخورد با ایرلاین‌ها چند پرونده قضائی تشکیل و حکم قضائی آنها نیز ابلاغ شده است که باید جریمه‌های سنگین نقدی بپردازند.

فرودگاه مهرآباد

به گزارش همشهری آنلاین، محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در حاشیه مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در فرودگاه مهرآباد، با تاکید بر اینکه با ایرلاین‌ها متخلف در خصوص فروش بلیت هواپیما برخورد خواهد شد، گفت: تعداد پروازهای روزانه، گواه براین است آمار تعداد پروازها روند صعودی داشته؛ همچنین تعداد مقاصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در ادامه تاکید کرد: بعد رأی دیوان مبنی براینکه مصوبه ستاد تنظیم بازار لغو شد، دولت نامه‌ای در خصوص اعمال ماده ۹۱ برای رأی دیوان ارسال کردند که در مقابل رئیس دیوان نیز رأی را تا اطلاع ثانوی موقوف‌الاجرا کرد تا پس‌ از برگزاری جلسات کارشناسی شده، مجدد رأی نهایی اعلام شود.

وی ادامه داد: بلافاصله جلسه‌ای در شورای عالی برگزار و ابلاغ شد و تمامی شرکت‌های هواپیمایی الزام به رعایت قیمت بلیت با نرخ‌های تعیین شده از سوی سازمان هواپیمایی هستند.

محمدی‌بخش تصریح کرد: نحوه قیمت گذاری بلیت هواپیما به دو ارگان دیوان عدالت اداری و شورای عالی بستگی دارد و زمانی که تکلیف مشخص شود قطعاً نرخ گذاری بلیت‌ها بر همان اصول ابلاغ و اجرا خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت‌های هواپیمایی که هم‌اکنون طبق قانون فعلی پیش نمی‌روند، دستگاه‌های نظارتی، تعزیرات، دادسرا و قوه‌قضاییه ورود کردند و باید جریمه‌های سنگین بپردازند.

وی افزود: تا به امروز در خصوص برخورد با ایرلاین‌ها چند پرونده قضائی تشکیل و حکم قضائی آنها نیز ابلاغ شده که باید جریمه‌های سنگین نقدی بپردازند.

محمدی‌بخش در خصوص کنسلی بلیت توسط ایرلاین‌ها در روزهای نزدیک به پرواز گفت: در روز حدود ۲ الی ۳ پرواز حدوداً لغو می‌شود که براساس دلایل فنی و جوی است که طبق قانون حقوق مسافر نیز با ایرلاین‌ها برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 829472
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    0 0
    يک چيزی بگوئيد که مردم باور کنند، يک پولی می گیرند و دوباره همان آش و همان کاسه و تازه گران تر هم می شود، جيب مردم سوراخ می شود