سخنگوی جنبش انصارالله در پاسخ به سؤال خبرگزاری رویترز گفت که در صورت توقف جنگ و محاصره غزه، نیروهای مسلح یمن نیز در حملات خود در دریا تجدیدنظر خواهند کرد.

محمد عبدالسلام

به گزارش همشهری آنلاین، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت صنعاء گفت که حملات به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، تنها در صورت توقف جنگ غزه و محاصره این منطقه، متوقف خواهد شد.

او در پاسخ به سؤال خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه آیا در صورت توافق آتش‌بس در غزه، این حملات نیز متوقف می‌شود، گفت: «در صورتی که محاصره پایان یابد و کمک‌های بشردوستانه به غزه برسد، تجدیدنظر خواهیم کرد».

عبدالسلام روز یکشنبه نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که یمن در راستای مواضع انسانی و دینی خود برای حمایت از مردم غزه، همچنان از عبور و مرور کشتیهای اسرائیلی جلوگیری خواهد کرد.

همزمان؛ وزارت ارتباطات یمن نیز ادعای برخی رسانه‌ها در خصوص آسیب زدن به کابل‌های فیبر نوری در بستر دریای سرخ در شنبه گذشته را تکذیب کرد.

شرط انصارالله برای توقف حملات علیه کشتی ها | واکنش یمن به ادعای آسیب زدن به کابل‌های فیبر نوری در بستر دریا

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که تصمیم ممانعت از عبور کشتی‌ها به سمت اسرائیل، شامل کشتی‌هایی که کار سرویس و تعمیر کابل‌های بستر دریا را انجام می‌دهند، نمی‌شود.

شرط انصارالله برای توقف حملات در دریای سرخ و خلیج عدن در حالی است که رویترز امروز به نقل از مقام ارشد نزدیک به مذاکرات مدعی شد که حماس پیش‌نویس طرح آتش‌بس پاریس مبتنی بر توقف ۴۰ روزه کلیه عملیات‌های نظامی و مبادله اسرای فلسطینی با اسرائیلی به نسبت ۱۰ به یک را دریافت و در حال بررسی آن است.

این درحالی است که حماس بارها اعلام کرده هرگونه توافق باید منجر به خروج نظامیان صهیونیست از غزه و توقف کامل جنگ شود.

در این راستا «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان به شبکه المیادین گفت که اطلاعات درزیافته درباره جزئیات‌ پیش نویس‌ آتش‌بس پاریس در رویترز در چارچوب «جنگ روانی علیه مقاومت» است.

او تأکید کرد که مقاومت فلسطین از توقف تجاوز و دستیابی به یک توافق شرافتمندانه و جدی کوتاه نمی‌آید و رژیم اشغالگر «چیزی را که در میدان کسب نکرده از طریق میانجیگران نیز کسب نخواهد کرد».

کد خبر 835331
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha