سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
۱ نفر

با انتشار تصویر نامه معترضانه سفارت فنلاند به وزارت صمت مبنی بر تولید گوشی‌های تقلبی منتسب به شرکت نوکیا یک‌بار دیگر توجه رسانه‌ها به این موضوع جلب شد.

نوکیا فیک

نخستین بار آبان۱۴۰۱ رسانه‌ها از تولید بعضی محصولات شرکت‌های خارجی بدون دریافت مجوز از شرکت مادر خبر دادند.

گوشی‌های سامسونگ و نوکیا و تلویزیون سونی در شمار این محصولات بودند که پس از ممنوعیت ورود لوازم خانگی خارجی، بعضی تولیدکنندگان را وسوسه کردند تا مشابه آنها را در کارخانه‌های خود تولید کنند.

پیش از این، تولید پوشاک و کفش با برندهای خارجی در کارگاه‌های تولیدی امری عادی محسوب می‌شد، اما لوازم الکترونیکی نیاز به استانداردهایی دارد که باید از شرکت اصلی لایسنس مورد نیاز دریافت شود. درحالی‌که سال‌هاست شرکت‌های ایرانی تلاش می‌کنند گوشی ایرانی تولید کنند، اقدام شرکت مذکور نه‌ تنها نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود بلکه ضربه سنگینی به شرکت‌هایی وارد می‌کند که در تلاش برای تولید محصولات داخلی هستند.

تولید گوشی فنلاندی در ایران به نام ویتنام

کد خبر 835086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 1
    ماه پیش یک نوکیا خرید کردم خواستم از اصالت برند مطمئن بشم هرچی کد اسکن میکردم خطای ورود به وب میداد الان فهمیدم ساخت ایرانه البته کیفیت استانداردی داره راضیم ولی به مخفیانه تولید پخش به بازار خیر
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    گوشی سامسونگ a22خریدیم بعدا که تو وب درباره گوشیهای سامسونگ مطلب میخوندم میدیم اصلا درباره a22حرفی نیست که بالاخره معلوم شد این مدل تولید داخل هست و ی شرکت با مجوز واردات قطعات برای تامین بازار داخلی اقدام به تولید گوشی کرده