ستاد جشن محله‌ها طی ۵ روز بزرگ‌ترین جشن محله‌ها در سراسر کشور را با حضور بیش از ۵ میلیون نفر برگزار کرد. این جشن سال آینده با وسعت بیشتری برگزار خواهد شد.

جشن محله ها

همشهری آنلاین- فرشاد شیرزادی: ستاد جشن محله‌ها طی ۵ روز بزرگ‌ترین جشن محله‌ها در سراسر کشور را با حضور بیش از ۵ میلیون نفر برگزار کرد. این جشن سال آینده با وسعت بیشتری برگزار خواهد شد. مسئولان ستاد جشن محله‌ها به شهرهایی مانند قم، اهواز، یزد، فارس، مشهد و... سر زدند اما سال آینده محله به محله و خانه به خانه به عشق مهدی(عج) این جشن ادامه خواهد یافت. بخش مهمی از شرکت در این جشن انعکاس این تلاش است. طوری که دیده شود مردم ایران به عشق مهدی(عج) هر کاری که از دستشان برمی‌آید انجام می‌دهند.

شرکت ۵ میلیون نفری در جشن محله‌ها

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در پویش «به عشق مهدی(عج)» شرکت کردند. اگر خانواده این تعداد را هم محاسبه کنیم، رقمی حدود ۵ میلیون نفر در این جشن بزرگ شرکت کرده‌اند. چگونگی پویش و شرکت در این جشن هم بدین گونه است که مردم می‌توانند در محله‌ها و استان‌ها و حتی روستاهای مختلف به آذین‌بندی در منازل، محله، کوچه و خیابانشان بپردازند. برخی از مردم هم با ایستگاه صلواتی و موکبی که داشتند از شیعیان پذیرایی کردند. در این پویش، هر ایرانی، با ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۲۱۲ از فعالیت خود عکس گرفت و ارسال کرد. تا امروز میلیون‌ها عکس به ستاد جشن محله‌ها رسیده است.

کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس به قید قرعه

یکی از مراحل اصلی پویش که از جمعه ۴ اسفند ماه تا هشتم اسفند ادامه دارد، همین است که مردم عکس فعالیت خود را ارسال کنند و برای این فعالیت هنری به قید قرعه هر روز به ۱۰ نفر کمک هزینه دو میلیون تومانی سفر به مشهد مقدس تعلق بگیرد. همچنین به قید قرعه به سه نفر هم مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جایزه اعطا می شد. تقریباً همه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این پویش شرکت کردند. از رسانه‌های مکتوب و مجازی که بگذریم، شبکه‌های یک، دو، سه، ۵، نسیم، افق و قرآن به خوبی این مراسم را پوشش دادند. این شبکه‌ها حتی آثار ارسالی را نیز یک به یک پخش می کرد تا شور شهروندان و ایرانیان برای شرکت در این پویش روز به روز و لحظه به لحظه بیشتر شود.

شرکت از کل کشور

کل کشور، شهرستان‌ها و حتی روستاها هم در این جشن شرکت کردند. تصاویری است که فردی یک ایستگاه صلواتی کوچک در جلو خانه‌اش راه انداخته و عکسش را برای ستاد «به عشق مهدی(عج)» فرستاده. روستاها، شهرها، مساجد، موکب‌ها، هیأت، مدارس در این پویش بزرگ شرکت جستند. حتی برخی ایستگاه‌های صلوتی جلو در مدارس راه‌اندازی کردند.

سهم ۳۰ درصدی تهرانی‌ها از «به عشق مهدی(عج)»

در تهران به عشق مهدی(عج) در ۴۰ مرکز موکب‌های بزرگ فعالیت‌های خودشان را آغاز کردند. آنها ذیل همین پویش «به عشق مهدی(عج)» فعالیت خودشان را از روز ۴ اسفند شروع کردند. پایگاه‌های بسیج، مدارس تهران در مناطق مختلف و مساجد در این جشن مشارکت جستند. حدود ۳۰ درصد کل مشارکت ما از سوی کلان‌شهر تهران پا گرفت. در تهران، مردم حتی آذین‌بندی‌های متعدد و زیبایی در فضای آپارتمان‌هایشان ایجاد کردند و با دل و جان در این جشن حضور یافتند. مسئولان ستاد جشن محله‌ها در بخشی وقتی که همه در پویش شرکت می‌کردند، به قید قرعه به همه جایزه می‌داد اما در عین حال جدای از این موضوع ستاد جشن محله‌ها فهرستی را از دیروز تهیه کرده تا افرادی که در کار عکاسی نوآوری از خود به خرج داده‌اند، جایزه مجزا بگیرند. عکسی داشتیم که یک خانواده کوچه‌شان را آذین‌بندی می‌کردند. یک بچه خردسال هم داشت کمک می‌کرد. پدر خانواده بالای نردبان بود و مادر خانواده نیز چادر به سر داشت در وصل کردن ریسه به پسر دیگرش و شوهرش کمک می‌کرد. این عکس‌ها هم طبعاً رصد خواهد شد و جایزه خواهد گرفت.

حضور ۵ میلیونی در جشن محله‌ها به عشق مهدی (عج)

هر محله یک جشن

ستاد محله‌ها قصد دارد همین برنامه را با وسعت بیشتر برای سال آینده ادامه دهد. با این تفاوت که حمایت بیشتری از مردم شود. اغلب همان موکب‌دارهایی که در مهمانی ۱۰ کیلومتری حضور به هم رساندند، اینجا هم فعالیت کردند و ستاد وظیفه خود می‌داند که از آنها به طور ویژه حمایت کند. هدف اصلی این است که یک مهمانی صرف نداشته باشیم بلکه به عشق مهدی(عج) جشن محله‌ها برگزار شود. یعنی این جشن در اقصی نقاط کشور حس شود. اگر به اینجا برسیم که در هر مرحله چند نفر برای امام زمان(عج) برای خودشان جشن بگیرند، نیل به اهداف ما فراهم شده است و به آنچه می‌خواستیم، رسیده‌ایم. بخشی از این کمک مالی است اما بخش عمده آن انعکاس این تلاش همگانی و فراگیر است.

کد خبر 835033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha