بارندگی شبانه‌روز گذشته باعث جاری شدن سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان شده و نیروهای راهداری برای بازگشایی راه‌های روستایی در تلاش هستند.

سیستان و بلوچستان

به گزارش همشهری آنلاین مدیر بحران سیستان و بلوچستان در این باره به همشهری گفت: «با ورود سامانه بارشی به استان بارندگی با شدت زیاد در جنوب استان رخ داد که باعث طغیان رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جاری شدن سیل و بسته شدن برخی مسیرهای اصلی و تعداد زیادی از راه‌های روستایی شده‌است.»
مجید محبی افزود: «هم اکنون بارندگی قطع شده و نیروهای خدماتی و امدادی در تلاش هستند تا راه‌های مسدود باز شود. آمار دقیقی از تعداد راه‌های روستایی مسدود نداریم، اما مسیرهای اصلی مسدود مشخص است.»
به گفته محبی، مسیرهای اصلی دلگان _ ایرانشهر، دلگان _ ذهکلوت، مسیرهای فرعی قصرقند _ نیکشهر، قصرقند_ جکیگور، نیکشهر _ بنت، اسپکه_ چانف، اسپکه _ مسکوتان، فنوج _ اسپکه، فنوج _ کتیج _ رمشک و ایرانشهر_ مهرستان، ایرانشهر ـ خیرآباد، فنوج ـ بنت مسدود است.
طغیان رودخانه‌های فصلی کاجو، کهن، چرک و شارک بخش تلنگ در شهرستان قصرقند، باعث شده تا مسیرهای منتهی به بخش تلنگ هم از طرف چابهار و هم از طرف قصرقند و هم دسترسی به داخل بخش بسته شود. راه دسترسی ۴۰ روستای شهرستان قصر قند نیز مسدود است. راه ارتباطی بیش از ۲۳۰ روستای بخش‌های مرکزی، آهوران و بنت در شهرستان نیکشهر نیز مسدود شده‌است.
نیروهای امداد و نجات و اعضای مدیریت بحران آماده‌باش هستند و دستگاه‌های سنگین راه‌سازی برای خدمات رسانی به مناطق مختلف شهرستان‌های جنوب استان اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
امروز این سد پس از چندسال سرریز کرد + فیلم | شدت طغیان رودخانه را ببینید

کد خبر 834984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha