وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن با هشدار به آمریکا درباره محاسبات اشتباه آن علیه یمن اعلام کرد تا زمانی که جنایات و تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین ادامه داشته باشد عملیات‌های نیروهای یمن ضد اشغالگران نیز ادامه خواهد داشت.

محمد ناصر العاطفی

به گزارش همشهری‌آنلاین، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن طی سخنانی درباره مواضع این کشور در حمایت از مردم فلسطین و مقابله با تجاوزات دشمن اعلام کرد: تا زمانی که تجاوزات و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و سایر مناطق فلسطین اشغالی ادامه داشته باشد، صنعا به ماموریت خود ضد اشغالگران ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع دولت صنعا افزود: یمن به همه منشورها و توافق‌نامه‌های بین‌المللی که آسیبی به کرامت و حاکمیت یمن وارد نمی‌کند پایبند است. آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی باید بدانند که تعرض به جغرافیا (اراضی و حاکمیت کشورها) و ادعای قیمومیت بر دریاها، مردود و ناپسند است. این طرف‌ها باید معادله جدیدی را بپذیرند که امنیت، ثبات و حاکمیت کشورها بر آبهای سرزمینی خود را حفظ کند.

العاطفی تصریح کرد: تا زمانی که خون در رگ‌های ما جاری و دستانمان روی ماشه باشد، هیچ‌چیز تصمیم یمن (در دفاع از مردم فلسطین) را تغییر نخواهد داد. نیروهای مسلح یمن به کشتی‌هایی که وابسته به رژیم صهیونیستی نیستند یا برای آن کار نمی‌کنند، هیچ کاری ندارد و کشتیرانی (در دریای سرخ) کاملا امن است.

این مقام یمنی تاکید کرد که صنعا با تعهد به همه منشورها و کنوانسیون‌های بین‌المللی که آسیبی به حاکمیت یمن وارد نمی‌کنند، تا زمانی که کشتار مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها ادامه داشته باشد، به انجام ماموریت خود ضد اشغالگران ادامه خواهد داد. در شرایطی که واشنگتن به طور مستمر از جنایت نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین حمایت می‌کند، برای مردم یمن بسیار دشوار است که از این معادله دور بمانند؛ بلکه این مردم خود را موظف می‌دانند که در صفوف مقدم (برای حمایت از ملت فلسطین) بایستند.

وی ادامه داد: ملت‌های فلسطین و یمن دو ملت برادر هستند. تا زمانی که دولت آمریکا اسیر محاسبات رژیم صهیونیستی است یمن توجهی به محاسبات واشنگتن ندارد و به آمریکا هشدار می‌دهیم که تصور نکند یمن در مدار آن قرار می‌گیرد یا اینکه آمریکا می‌تواند با قدرت و تسلیحات خود یمنی‌ها را بترساند.

این درحالی است که بامداد روز گذشته جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی بار دیگر یک رشته حملات هوایی به صنعاء پایتخت یمن را از سرگرفتند.

خبرنگار المسیره در صنعا گزارش داد که آمریکا و انگلیس در سه حمله تجاوزکارانه یک کارخانه سموم دفع آفات نباتی(حشره‌کش) را در محله النهضه در ناحیه الثوره در شمال صنعاء هدف قرار داده اند

به گزارش منابع رسانه‌ای، آمریکا و انگلیس ۱۶ بار صنعا را مورد تجاوز قرار دادند.

بعد از این تجاوزات آمریکا و انگلیس، ارتش یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال در یک عملیات نظامی منحصر به فرد، کشتی نفتی آمریکایی " TORM THOR" را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد.

ارتش یمن همچنین اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور تعدادی کشتی جنگی آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح در کنار همه مردم بزرگ یمن به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین ادامه می‌دهد و تا زمان رفع تجاوزات و محاصره علیه ملت فلسطین در غزه، عملیات نظامی آنها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 834888
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • عبدالله IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    عابدین واقعی خداوند جنگجویان یمانی جزاک الله خیرا کثیرا