رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از ارزشمند بودن پسماندهای برخی از مناطق تهران خبر داد و گفت: «برای مثال پسماند در منطقه ۱۹ اهمیت ویژه تری دارد. صحبت این است که ارزش اعتباری پسماند منطقه ۱۹ حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان است.»

زباله

به گزارش همشهری آنلاین، پسماند خشک خاصیت تجدیدپذیری دارد و به همین دلیل عبارت طلای کثیف، برای آن استفاده می شود. پسماندهای خشک بنا به نوعی که دارند اعم از بطری، پت، فلز و ... از ارزش مالی متفاوتی برخورداند و آن طور که عطاالله رفیعی آتانی عنوان کرده: «یکی از این پروژه‌های مهم مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، مدیریت پسماند است. این مسئله به جهت مدیریتی و زیست محیطی اهمیت ویژه‌ای دارد. تا اینجا مهم‌ترین پروژه ما در مرکز مطالعات این مسئله بود و به حسب اقدامات متفاوتی که صورت گرفته است مسیر خود را در شهرداری و شورای شهر طی کرده است.»

او در خصوص مهم‌ترین اقدام مطالعاتی در شهرداری تهران هم گفت: «مرکز مطالعات بر حسب رسالت ذاتی خود در مورد تمام موضوعاتی که در شهرداری تهران مطرح است کار مطالعاتی و مشاوره ای انجام‌ می‌دهد؛ اما به صورت طبیعی برخی موضوعات برای مرکز برجسته هستند.»

آتانی با بیان این که پسماند همچنان موضوع مهم شهرداری تهران است؛ تاکید کرد: «برای مثال پسماند در منطقه ۱۹ اهمیت ویژه تری دارد. صحبت این است که ارزش اعتباری پسماند منطقه ۱۹ حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان است.»

به گفته رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، فضای سبز را به عنوان موضوع مهم دیگری است که طرح آن در حال نهایی شدن است و خروجی این پروژه نگاه جامعی به این ماجرا داشت تا کم و کسرها را دیده و کمبودها را بررسی کنیم.

رفیعی آتانی گفت: «در موضوعات اجتماعی‌تر طرح «من شهردارم» قرار دارد که عقبه فکری آن به مرکز بر می‌گردد. ما با این طرح به دنبال حکمرانی مشارکتی هستیم تا تصمیمات شهر تهران توسط مردم گرفته بشود. ما می‌خواهیم این طرح را ادامه بدهیم تا بودجه ریزی با رای و نظر مردم انجام بگیرد. سال گذشته نیز بودجه ریزی با این نگاه انجام شد.»

مشارکت ۳ برابری در طرح من شهردارم

رییس مرکز مطالعات شهر تهران با تاکید بر اینکه مشارکت مردم امسال در طرح من شهردارم بیش از ۳ برابر پارسال بود، عنوان کرد: «طرح «من شهردارم» نوعی بسط شورای شهر است. مردم با شورا هم جهت می شوند و شهرداری مجری نظر مردم و منتخبان مردم می شود. به لحاظ فکری و پژوهشی ما می خواهیم در سال آینده این موضوع را به علاوه یک کنفرانس بین المللی، دنبال کنیم.»

وی همچنین تاکید کرد: «پژوهش قرار است به تصمیم گیری کمک کند، اما بخش زیادی از تصمیم گیری با گفتمان سازی صورت می گیرد. بنابراین اگر پژوهش های ما از طریق رسانه مطرح بشوند، گفتمان موثرتری خواهند داشت.»

کد خبر 834851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سردار IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    1 0
    اختلاس خاری برا اونموقع بود که دلار سه تومن بود...1 میلیارد دلار...الان میشه حدودا60هزار میلیارد تومن