فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص خودروهای شوتی و قاچاق کالا توسط آنها گفت: از شورای امنیت در مورد این موضوع مطالبه کرده‌ایم.

سردار رادان - احمدرضا رادان

به گزارش همشهری آنلاین، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت اقتصادی اظهار کرد: امنیت اقتصادی نسبتا انجام شد و در سال ۱۴۰۳ حتما باید تکمیل شود و مشکلی در باب موضوع امنیت پلیس امنیت اقتصادی در موضوعات مختلف نداشته باشیم.

وی افزود: سال سخت قاچاقچیان رقم خورد، ولی اهداف مورد نظر هنوز محقق نشده است. یکی از ابعاد مهم جنگ ترکیبی بعد اقتصادی از تحریم تا تهدید در حوزه اقتصاد است.

سردار رادان نمود بارز جنگ ترکیبی اقتصادی را قاچاق دانست و اظهار داشت: قاچاق ـ چه از داخل به بیرون کشور و از چه بیرون به داخل کشور ـ امروز به معضل بنیادین اقتصادی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه اعداد و ارقامی که از حوزه مقابله با قاچاق ارز و کالا نهاد ریاست‌جمهوری اعلام می‌شود، اعداد بزرگ و نگران‌کننده‌ای است و اگر ما بتوانیم از افزایش این عددها جلوگیری کنیم یا آنها را به سمت کاهشی ببریم، به نظر بالاترین خدمت در بعد جنگ ترکیبی اقتصادی را برای مردم و دولت رقم زده‌ایم.

سردار رادان درباره خودروهای شوتی گفت: در حوزه خودروهای شوتی اقدامات خیلی خوبی انجام شده است و این باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم پدیده خودروهای شوتی را از بین ببریم، ادامه داد: از شورای امنیت در مورد این موضوع مطالبه کرده‌ایم، در سال ۱۴۰۲ متأسفانه ۵۰۰ نفر از مردم ما بر اساس حادثه‌آفرینی‌های خودروهای شوتی در امور راهنمایی و رانندگی کشته شدند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تعدادی از همکاران ما توسط خودروهای شوتی به شهادت رسیدند و این حجم در ناامنی جاده‌ها بسیار اثر داشت که الحمدالله آن را به شدت کنترل کردیم. ما می‌خواهیم پدیده شوتی‌گری را از بین ببریم.

کد خبر 834842
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha