وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵۰۰ فرد و نهاد روس را به دلیل مرگ «الکسی ناوالنی» به فهرست تحریم‌های خود اضافه می‌کند.

روسیه و آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد را به دلیل مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد سرسخت کرملین در زندان، تحریم می‌کند.

این تحریم‌ها تازه‌ترین اقدام دولت آمریکا در راستای تحت فشار قرار دادن دولت روسیه از آغاز جنگ اوکراین است.

به گزارش سی‌ان‌ان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت این تحریم‌های تازه طیف گسترده‌ای از عوامل مربوط به صنایع دفاعی روسیه و منابع درآمدی اقتصاد این کشور را شامل خواهد شد.

اقدام جدید آمریکا علیه روسیه در پی مرگ ناوالنی
الکسی ناوالنی

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه در رابطه با تحریم‌های جدید، بار دیگر مدعی شد که شخص «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه مسئول مرگ ناوالنی بوده است. او این اظهارات را کمی پس از دیدار با همسر و دختر ناوالنی در سانفرانسیسکو مطرح کرد.

این تحریم‌ها در حالی وضع می‌شوند که به اذعان تحلیلگران غربی، تحریم‌هایی که غرب از آغاز جنگ اوکراین علیه روسیه وضع کرده تاثیر چندانی بر توانایی این کشور در ادامه جنگ نداشته است.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، سران ایالات متحده پیش از مرگ ناوالنی در تدارک بسته تحریمی تازه‌ای علیه روسیه بودند و درباره آن با شرکای اروپایی خود نیز مشورت کرده بودند.

ناوالنی که سرسخت‌ترین منتقد پوتین محسوب می‌شد، هفته گذشته در زندانی در سیبری از دنیا رفت؛ مرگی که به گفته مقامات روسیه ناگهانی و در زمان هواخوری اتفاق افتاد. بااین‌حال، بسیاری از منتقدان پوتین و رهبران خارجی از جمله شخص بایدن این واقعه را یک «ترور سیاسی احتمالی» دانستند.

کد خبر 834414
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha