جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه اذعان کرد که واشنگتن تا بدین لحظه موفق به تایید انتقال موشک‌های بالیستیک از ایران به روسیه نشده است.

جان کربی ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، کربی با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند ارسال موشک‌های بالیستیک از سوی تهران به مسکو را تایید کند مدعی شد که ایران تاکنون تعداد حائزاهمیتی پهپاد، بمب‌های هدایت‌شونده و گلوله توپخانه در اختیار روسیه گذاشته است.

پیش از این، خبرگزاری رویترز مدعی شده بود ایران موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کرده است.

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران بارها اتهام‌زنی‌های آمریکا و متحدانش در مورد استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرده است.

ایران اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با پمپاژ سلاح به یک طرف جنگ، بر آتش آن می‌دمد.

کربی درخصوص تداوم همکاری‌های نظامی ایران و مسکو مدعی شد: اطمینان می‌دهم که پاسخ جامعه بین‌المللی به آن سریع و قاطع خواهد بود.

او مدعی شد: ما برای ایفای نقش خودمان این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل می‌بریم. ما تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد و در رابطه با پاسخ‌های بیشتر با متحدان‌مان در اروپا و سایر نقاط هماهنگی‌هایی انجام خواهیم داد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه و در کنفرانس خبری مشترک با همتای مجارستانی خود در تهران گفت «تکرار ادعاها علیه ایران درمورد جنگ اوکراین به مرحله کسل‌کننده رسیده است».

کد خبر 834372
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    61 29
    ادعای جدید آمریکا درباره نقش ایران در جنگ اوکراین دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان بوده است. و این در حالی است که جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم است و نه مدعی
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    56 34
    نیروهای آمریکایی و هم نیروهای کشورهای اروپایی از سال 1400 تاکنون در خاک اوکراین چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    49 31
    این فلج مغزی ها چقدر سعی می‌کنند پای ایران را بکشن وسط جنگ یه روز جنگ اسرائیل و حماس یه روز جنگ آمریکا و یمن یه روز جنگ اوکراین و روسیه کلا چشم دیدن ایران را ندارند خودشون هر غلطی بکنن اشکال نداره جنگ افروزی نسل کشی کودک کشی تروریست پروری فروش سلاح استفاده از سلاح های شیمیایی و فسفری و سمی و میکروبی و هسته ای و .... شورای امنیت و لاهه و ان پی تی و .... هم ابزار زورگویی شان است و بس به درد سایر کشورها نمیخوره
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    47 29
    کدام کشور‌ها به رژیم صهیونیستی و اوکراین سلاح می‌دهند؟ آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا و استرالیا
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    46 40
    آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند هرگز نمی‌پذیریم آمریکا برای ما تعیین تکلیف کند.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    52 41
    کشورهای غربی بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند کشورهای غربی که به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند. کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی که ادعای طرفداری حقوق بشری دارند، با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنها حقوق بشر را بطور کامل نقض می کنند. در نظر اینها افزایش قتل و کشتار و سرکوب اعترضات مردمی در کشورهای متبوع خود نقض حقوق بشر نیست اما اگر در کشورهای اسلامی یک مجرم محاکمه و به سزای اعمالش برسد، نقض حقوق بشر است. در این کشورها زن و مرد با هم تفاوت های زیادی دارند، انها به زنان به چشم برده نگاه می کنند که از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیست. در دین اسلام زن و مرد با هم برابرند و هیچ اختلاف و فرقی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها در تقوای الهی است اما در کشورهای غربی زنان از جایگاه واقعی خود محروم هستند. در سال های گذشته زنان حتی حق خواندن کتاب های تورات و انجیل را نداشتند و در نظر آنها زنان شریک شیطان هستند که نباید کتاب های دینی را مطالعه کنند. کامل ترین دین اسلام اس
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    45 33
    ارسال سلاح به اوکراین دخالت مستقیم در جنگ است. آمریکا کارش فریب و جنایت و توطئه وتجاوز و دزدی و ‌زورگویی است. آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون مدعی حقوق‌بشر و حامی نسل‌کشی در جهان بوده است.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    37 24
    حضور نیروهای آمریکا جنایتکار در عراق، منطقه از سال 2003 تاکنون، تهدیدی برای حاکمیت ایرانی‌ها است
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    46 33
    آمریکا بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد روسی را تحریم می‌کند/ و باز هم آمریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    43 23
    حمله رژیم صهیونیستی و با حمایت و پشتیبانی آمریکا به واحد‌های مسکونی در غزه ۱۸ شهید برجای گذاشت. بیش از 10 درصد کشته‌های اشغالگران در جنگ زمینی به غزه آمریکایی هستند.
  • تشکر از مردم اردن IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    42 23
    مردم اردن خواستار اخراج آمریکا شدند
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    37 21
    آمریکا برخلاف شعارهای خوبی که درباره ضرورت کنترل و توقف جنگ می‌دهد، در عمل با تجهیز کردن رژیم صهیونیستی به انواع سلاح و مهمات به دنبال فروش تسلیحات خود است و هیچ علاقه‌ای به پایان این جنگ ندارد. طرح دو دولتی پیشنهادی ایالات متحده هم در واقع به دنبال همین مهم است. با تشکیل دو دولت مستقل اسرائیل و فلسطین این منازعه تا ابد ادامه خواهد داشت و رقابت تسلیحاتی کشورها به دلایل سیاسی موجب سودآوری برای آمریکا می‌شود.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    37 18
    وال‌استریت ژورنال در گزارشی درباره ظهور ایران به منزله یکی از تأمین‌کنندگان جهانی تسلیحات، مدعی شد مشتریان تسلیحات کم هزینه و با فناوری پیشرفته ایران تهدیدی علیه منافع آمریکا و شرکای آن مثل اوکراین، و...محسوب می‌شوند. خدا را شکر می‌کنیم که با اراده جوانانمان از نداشتن سیم‌خاردار در جنگ تحمیلی به نقطه قدرت دفاعی امروز رسیده‌ایم که خود دشمن به پیشرفت ما اعتراف می‌کند و این تازه اول راه است.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    29 21
    آمریکا صلاحیت سخن گفتن از حقوق بشر ندارد دولت آمریکا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن از ارزش‌های والای حقوق بشر در دیگر کشورها را ندارد. این گزارش هیچگونه مرجعیتی برای قضاوت و ارزش‌گذاری نسبت به‌ مقوله والای حقوق بشر در مناسبات بین‌المللی ندارد. هیچ انتظاری از رژیم سلطه طلب آمریکا برای بیان حقائق و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران نمی‌رود. دولت آمریکا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن از ارزش های والای حقوق بشر در دیگر کشورها را ندارد. آمریکا ریاکارانه در حالی خود را مدعی دفاع از حقوق بشر مردم ایران می‌داند که با انواع تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه علیه ملت ایران، بطور نظام‌مند مشغول نقض فاحش حقوق بشر علیه ملت ایران است. مضافا آنکه این رژیم بطور سازمان‌یافته‌ با حمایت از گروههای تروریستی، در کنار آنها و علیه مردم ایران ایستاده است. رفتار پلیس آمریکا در اعمال خشونت علیه افراد و استفاده غیرقانونی از قوای قهریه، تبعیض ساختاری و هدفمند علیه سیاهپوستان به وسیله پلیس و دستگاه قضایی این کشور، نقض حقوق اقلیت‌ها و رنگین پوستان، سرکوب معترضان، رفتار خشونت‌آمیز با پناهجویان و زندانی کردن
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    33 21
    ادامه گسترش برنامه هسته‌ای ایران هیچ ارتباطی و ربطی به متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جنایتکار ندارد و تاکنون هم نداشته است. متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جنایتکار باید بداند آمریکا جنایتکار دیگر عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    28 22
    عربستان سعودی و امارات از سال فروردین ماه سال 1394 تاکنون همراه با چند کشور دیگر در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در یمن آدم می کشند، موضع گیری وزیر خارجه سعودی درباره برنامه هسته‌ای ایران وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به بیان اظهارات ضدایرانی پرداخت، شرم آور و تاسف بار است..
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    30 19
    آمریکا در جایگاهی نیست که در زمینه نحوه همکاری ایران و آژانس اظهارنظر کند. بزرگترین ناقض حقوق بشر نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد ‏درحالی‌که آمریکا خود به دلیل حمایت از اسرائیل یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است، متهم کردن دیگران به نقض حقوق بشر و سپس وضع تحریم بر آنها، غیر قابل توجیه و غیر منطقی است.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    36 26
    عربستان جنایتکارهمراه با چند کشورجنایتکار دیگر با حمایت مستقیم آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار وآلمان جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکاراز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 300 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    31 22
    مایه ننگ و شرم انسانیت! تصویر تکاندهنده از دخترک یمنی که چند روز پیش در روزنامه چاپ کرده بودید مایه ننگ و شرم انسانیت است. من به عنوان یک انسان خجالت کشیدم، رژیم آل سعود کی می خواهد دست از این حملات وحشیانه علیه مردم بی دفاع یمن بردارد؟ چرا سازمان های جهانی بر ضد این اعمال ددمنشانه موضع نمی گیرند؟ این کشور که مهد اسلام است آبروی چهرة رحمانی دین خدا را برده است.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    25 28
    رژیم جنایتکارآل سعود با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل و در سایه سکوت سازمان های بین المللی بیش از12 هزار نفر را درمنا قتل عام کرده است ولی متاسفانه ومجامع حقوق بشری تاکنون کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟ واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار، مدعیان حقوق بشرخیانتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات و حشیانه، وحشی گری و غیراسنانی سعودی ها جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
  • ژاپن هنوز هم در آتش بمب اتمی آمریکا می‌سوزد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    30 29
    ژاپن هنوز هم در آتش بمب اتمی آمریکا می‌سوزد آگوست سال 1945 آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون 78 سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است. ومجامع حقوق بشری ازسال 1945 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟ واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    33 20
    1 - رئیس شورای امنیت سازمان ملل باید توضیح دهد آمریکا ازسال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه می کند؟ 2 - رئیس شورای امنیت سازمان ملل باید پاسخ دهد آمریکا ازسال 2001 تاکنون از منطقه خاورمیانه چه می خواهد؟ 3 - آمریکا ازسال 2001 تاکنون ثابت کرد که به دنبال جنگ با تروریسم، القاعده، طالبان و دیگر گروه های تروریستی نیست و فقط به دنبال غارت نفت، بمباران، قتل عام، نسل کشی مردم افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، منطقه خاورمیانه و منافع خودش است.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    33 19
    منافقین چگونه متولد شد؟ / حامیان گروهک تروریستی منافقین چه کسانی هستند؟ گروهک تروریستی منافقین درسال 1357 توسط فرانسه با هماهنگی، همدستی و همکاری صدام دیکتاتور، برخی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا درسایه سکوت سازمان های بین المللی! چرا فرانسه ازسال 1357 تاکنون به عاملان شهادت 18000 ایرانی پناه داده است؟ ایتالیا و فرانسه، پایتخت و خانه قاتلان 18 هزار شهید ایرانی+ فیلم و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی ازسال 1357 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین و حامیانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    34 22
    ادعای وزیر خارجه انگلیس: تهران به حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها سلاح می دهد/ انگلیس جنایتکار هم همراه با چند کشور جنایتکار دیگر به رژیم کودک کش سعودی، امارات، رژیم کودک کش صهیونیستی، القاعده، داعش، تکفیری ها و تروریست‌ها سلاح می دهد چرا؟ آمریکا جنایتکار از سال 1359 تاکنون به همراه مزدورانشان به دنبال درگیری با ایران بوده است. انگلیس جنایتکار از سال 1359 تاکنون به همراه مزدورانشان به دنبال درگیری با ایران بوده است.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    26 23
    همکاری انگلیس و کانادا در قاچاق دختران جوان برای همکاری با داعش روزانه ۱۰۰ عنصر خارجی از مرز ترکیه به داعش ملحق می‌شوند انگلیسی ها برای پیوستن به داعش از کانادا وارد ترکیه می شوند. بسیاری از داعشی‌ها اروپایی هستند. بسیاری از داعشی‌ها انگلیسی هستند. بسیاری از داعشی‌ها سعودی هستند.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    15 21
    همه ی نظراتی که منتشر شده بر علیه آمریکاست ولی نمیدونم چرا هیچ کدومشون لایک نخورده ولی دیسلایک دارن.حاجی شمایی که یه تنه اونهمه نظر دادی حداقل نظرات خودتو یه لایک میکردی.آزادی بیان از رسانه ی همشهری موج میزنه.اصلا هم سانسور نظرات ندارن،مدیونی اگه باور کنی.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    28 19
    و این در حالی است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از اسفند ماه سال 1400 تاکنون انواع سلاح های، بمب های خوشه ای و هم مالی اوکراین را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
    • Borzoo NO ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      13 19
      طبق معمول ...و این در حالی است که.....شما همیشه چند خط انشــاء می نویسید
  • علی م IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    8 2
    ابن یعنی داره تهدید میکنه که ایران کاری با اسراییل نداشته باشد که دیر یازودبه دروغ اعلام میکنتد که روسیه از ایران موشک میخره تا ایرانو به نظرشون بدنام بکنند