ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) با یک بمب‌افکن استراتژیک جدید به نام تی‌یو-۱۶۰ام (Tu-۱۶۰M) پرواز کرد.

پرواز پوتین با بمب‌افکن هسته‌ای جدید

همشهری آنلاین - محمد بیاتی: ولادیمیر پوتین روز گذشته پس از ورود به کازان از کارخانه هواپیماسازی به نام S.P. گوربونوا بازدید کرد.

در این کارخانه مدل های جدید بمب افکن و جنگنده های موشکی به رئیس دولت روسیه نشان داده شد.

و اما پس از این بازدید در روز گذشته، امروز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری ۷۱ ساله روسیه با هواپیمای Tu-۱۶۰M پرواز کرد، او این هواپیما را قابل اعتماد توصیف کرد. رئیس‌جمهور روسیه گفت که از پرواز در این موشک‌انداز استراتژیک که می‌تواند تجهیزات هسته‌ای هم حمل کند، احساس خوبی داشته است.

رئیس جمهور روسیه گفت که از پرواز در هواپیما برداشت های خوبی داشته است و فناوری آن عالی است.

ولادیمیر پوتین پس از ۳۰ دقیقه پرواز با این بمب افکن گفت: «تجربه خوبی است، اما مهم این است که ما تجهیزات جدید دریافت می‌کنیم، این تجهیزات عالی و از نسل جدید هستند... البته که می‌توان این تجهیزات را در نیروهای مسلح استفاده کرد.»

مسیر پرواز پوتین، جزو اسرار محرمانه نظامی اعلام شده است. نشست و برخاست پرواز پوتین در تاسیساتی انجام شد که هواپیمای مافوق صوت در آنجا به‌روزرسانی‌شده می‌سازد.

رهبر روسیه با تاکید گفت: «این بمب‌افکن جدید آماده پیوستن به نیروهای مسلح روسیه است و قابلیت اطمینان بسیار بالایی دارد این به شکل قاطعی یک هواپیمای جدید است.»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایزوستیا، ولادیمیر پوتین البته امروز انواع وسایل حمل و نقل را آزمایش کرد.

رئیس جمهور روسیه پس از پرواز با بمب افکن موشک انداز Tu-۱۶۰M به هلیکوپتر منتقل شد و به بزرگراه M-۱۲ Vostok رفت. سپس رهبر روسیه تصمیم گرفت با یک کامیون کاماز سفر کند. پوتین خودش پشت فرمان ماشین سنگین نشست و رانندگی کرد. مرات خسنولین معاون نخست وزیر در کنار پوتین بود.

کد خبر 834360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha