پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
۱ نفر

گجت پوشیدنی EMG طراحی‌شده توسط مارک زاکربرگ و شرکت متا، سیگنال‌های مغز انسان را تفسیر می‌کند تا حرکات ظریف انگشتان را به کنترل هدست واقعیت مجازی یا عینک هوشمند تبدیل کند.

وی آر متا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌گجت: مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا که جمعه گذشته در پادکست Morning Brew Daily ظاهر شد، گفت که باند رابط عصبی آینده‌نگر شرکتش که سیگنال‌های مغز انسان را به ماهیچه‌های دست تفسیر می‌کند، به‌زودی در چند سال آینده در یک محصول قرار می‌گیرد.

به‌گفته زاکربرگ، این نوار الکترومیوگرافی پوشیدنی(EMG) سیگنال‌های سیستم عصبی ارسال‌شده از مغز به دست‌ها را تفسیر و داده‌ها را به کنترل‌های حرکتی دقیق‌تر از آنچه هوش مصنوعی مبتنی بر دوربین می‌تواند تفسیر کند، تبدیل می‌کند. به این ترتیب در آینده‌ای نزدیک، اساسا می‌توانید با فکرکردن به اینکه چگونه می‌خواهید دست‌تان را حرکت دهید، چیزی را تایپ و کنترل کنید. در نهایت، زاکربرگ گفت: حتی کوچک‌ترین حرکت‌های انگشت می‌تواند سیگنال مغزی به اندازه کافی قوی برای EMG ارسال کند تا آن را بگیرد و به‌عنوان یک حرکت خاص تفسیر کند. این فناوری می‌تواند فراتر از این هم پیش برود.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل متا به‌تازگی و با این ادعا که عینک واقعیت افزوده او با نام Meta Quest ۳‌، بهترین عینک واقعیت ترکیبی از اپل به نام Vision Pro است، خبرساز شد. او در طول ویدئوی خود در اینستاگرام، خاطرنشان کرد که هدست‌های Quest آینده ردیابی چشم را برای رقابت با اپل رقم می‌زند، اما ردیابی چشم و دست به‌تنهایی بدون صفحه‌کلید فیزیکی، کنترل‌کننده یا «رابط عصبی» به اندازه کافی دقیق نیست.

کد خبر 834242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha